woensdag, januari 28, 2009

Onderhoud!!! 5.410,70 euro

LCD tv, inclusief ophangen aan gipswand, hulp bij slecht signaal, totaal 701 euro
De lcd wordt aanstaande zaterdag door een keukenmontagebedrijf gehangen aan de slappe gipswand. Ze denken het 12 kg gewicht van de lcd tv toch aan de gipswand te kunnen bevestigen, door een deel van de gipswand open te maken, een plank te bevestigen aan ijzeren delen die daar doorheen lopen en de gipswand weer dicht te maken.

De lcd tv is geen Sony met dvb-c kaart geworden. Ze zijn echt ruim 200 euro duurder. Ja, en dat is misschien wel milieu- maar niet portemonnee-vriendelijk. De Samsung SM LE 22S81BX inclusief wandbevestigingsplaat kostte me vandaag 337 euro bij de electronica discounter "Prijstopper".
Ik betaalde nu 337 euro, waarvoor ik hem niet thuis, maar wel in de achterbak van de auto werd bezorgd.
Toch maar een digitale-box van €59 uit de kabelmaatschappij shop erbij en ja dan ook maar een kabelgootje plus kit 10 euro.

Het beeld van de tv was korrelig. Het werkte niet. Via de kabelmaatschappij hulp er bij gehaald. Monteur: "Het kastje is niet goed. " Zoals altijd is het altijd de schuld van iets of iemand anders. "O, ik heb nog een kastje, was de bedoeling om beneden ook 60 kanalen digitaal te bekijken."

Hij vroeg waar ik het had gekocht.  "In de winkel van de kabelmaatschappij." Vervolgens ging hij bellen met de kabelmaatschappij. Toen was het de schuld van de coaxkabel. Of ik dat had gedaan, zo? Nee, dat was een electricien. Twee electriciens hebben in de loop van de jaren gekeken naar deze slechte coaxkabel.

Ik liep weg, en dacht "zoek het lekker zelf uit." Hij zocht het uit, het was niemands schuld meer en uiteindelijk werkte het. Kosten 84 euro, dit wordt geïncasseerd, want contant betalen of overmaken mag niet.
Nog een infraroodverdeler, om niet zo'n lelijke digitale kast te hoeven zien, kosten 24 euro bij de Handyman

Twee  geaarde stopcontacten, lampen met bewegingsmelder op de gangen, led lichtjes in badkamer: 919 euro
Hiervoor heb ik nu twee geaarde stopcontacten extra voor koelkastje, waterkoker en magnetron. Twee plafonnières met bewegingsmelder, een nieuwe plafonnière in de badkamer en led lichtjes. Geplaatst door een electrotechnisch installatiebureau.
Koelkastje en Magnetron van Marktplaats, samen voor 90 euro. Waterkoker kocht ik destijds bij Action in een aanbieding.
Drie Ikea Faktumkastjes, inclusief installatie 313 euro. De keukenkastjes met  handvatten en een aanrechtblad installeren van de zaak door de keukenmonteur aan weer een drama gipswand.
Ikea Faktumkastjes met aanrechtblad 178 euro, installeren 135 euro.
Nieuwe dubbelglasruit in tuindeur 106 euro.
De dubbelglasruit in de tuindeur is al sinds zomer 2008 kapot. Ik maakte gebruik van gedwongen winkelnering, bij de zwager van een vriendin. Want die zwager heeft een bedrijf en ja, hij heeft het zo moeilijk. Omdat de zwager het moeilijk heeft - ik begrijp nu waarom - duurde het tot vandaag tot hij hem repareerde. Hij sprak af om twee uur, maar kwam natuurlijk toen ik vanmorgen naar de Ikea was. Toch is het na een paar telefoontjes opgelost.
Onderhoudsbedrijf 375 euro
Tegeltjes uit voorraad bijzetten, oud zeepbakje verwijderen, tegeltje vernieuwen, monddouche verwijderen, bad opnieuw kitten, andere dingen doen.
Trap kraakte, ze schroefden en plaatsten houten latten in de trapkast
Schilderen 327 euro
Het badkamerplafond, enkele leidingen, het afvoerputje, een stukje roest op de PVC vloer weggewerkt, de gastenkamer, de beschadigde tuindeur, de binnenkant van de voordeur. Alle muren en deuren, twee keer geverfd.
Schilder 300 euro, verf 27 euro
Overgordijnen in de gastenkamer 270 euro
PVC-vloer is niet te repareren met een stuk marmoleum, kosten 35 euro.
Vanmiddag zou ook een stukje marmoleum in de badkamer verwijderd en vervangen worden door een ander stukje, maar bij aankomst van de man met materiaal sprak hij: Hier ligt PVC en dat is geen marmoleum.
Wat nu? Die roestvlekken moeten weg gewerkt worden en snel ook. Ik denk dat ik dat maar aan de praatgrage schilder vraag binnenkort langs komt en vraag om een oplossing.  
De schilder adviseert de roestvlekken niet te schilderen, maar stickers te kopen, zoals vaak op tegels gebeurt.
Het kopen van de stickers vergat ik, de schilder maakte met witte verf rondjes ter grootte van een verfblik .
De thermostatische Grohe badkraan vervangen door een ééngreeps Grohe badkraan 159 euro
De thermostatische Grohe badkraan  gaf opeens koud in plaats van warm water. Ik dacht dat het aan de CV lag, maar niet dus. Loodgieter voor niks langs geweest, ik heb de factuur nog niet ontvangen. Administratie daar is een ramp.
Een ééngreepskraan is minder storingsgevoelig en gelukkig hebben kranen dezelfde maten, want anders had ik weer de tegeltjes moeten renoveren. Buurman, die bij de drinkwaterleiding werkt installeert hem gratis.
De Ikea Luftig Hoo B20 S afzuigkap met motor in de keuken, inclusief bevestiging  € 545
Ikea kosten incl kastje en materiaal 270 en kap buitenkant huis Gamma 26, bevestiging 247,50 euro.
Bestaand keukendeurtje van de motorloze afzuigkap er voor.

Het doorragen van de Warmte-terug-win-buizen 200 euro

WTW reviseren 500 euro
Plaatsen van nieuwe condensatoren, ventilatoren
De kringloop nam een boekenkast, plus "oude" tv en nog wat kleinigheden mee. De gordijnen raakte ik kwijt aan de dochter van de buren die druk bezig is met de inrichting van haar nieuw opgeleverde huis in een naburig dorp. Natuurlijk had ik het ook zelf op Marktplaats kunnen verkopen, maar het is goed om weg te geven.
Overige kleine dingen:
Vervolgens nog een aantal Hema Hotel handdoeken, 6 mooie witte lakens bij Ikea.

Stratenmaker hoogt 40 cm tegen het huis op met 20 zakken zand 200 euro + zand
Over twee jaar moet er piepschuim met een anti onkruidlaag tegen het huis aan gezet worden en het hele terreintje van 6 x 5,50 opnieuw aangelegd.

Sloten, secustrippen, brandmelders en een slot op tussendeur 760,70 (logje 18-3-2009)
Vooral voor mijn scooter in de schuur, de tuindeuren en de B&B had ik behoefte aan goede sloten.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen