zaterdag, januari 24, 2009

Prive uitgaven januari 2009

De gewone prive uitgaven waren deze maand zijn 493 euro.

101 eten
78 verjaardag = 5,55 per persoon
63 zakgeld op vakantie in Utrecht
49 uitjes en collecten
5 "gelukkig nieuwjaar" wensen van krantenbezorgers
3,50 cadeau
27,50 bloemetje naar Groningen
100 aanbetaling Oerol vakantie
35 aanbetaling Pasen-uitje naar Berlijn
31 haarverf, kapper en creme
493 euro totaal

Maandelijks betaal ik ook de scooterbenzine van mijn privé uitgaven, deze maand is dat anders, want 4-takt scooter heeft er de brui aan gegeven. 
Om niet al te veel met deze gewoont te breken, besloot ik kleine vervoerskosten te vermelden.
5,97 scooterbenzine
32,57 auto benzine
75,00 verlate Italiaanse Visacard betaling voor het met de pasen 2008 gekochte scudzeil. 
113,54 totaal

Kleine onderhoudskosten betaal ik meestal van mijn prive-uitgaven. Ik heb momenteel veel onderhoud en ik heb daaraan van prive nu 197,05 betaald.

40,62 laatste eigen bijdrage medicijnen aan de verzekeringsmaatschappij
36,58 kleine uitgaven aan badkamer voegenkit, en nog een aantal goedkope dingen die toch leuk bij elkaar optellen
79,95 Led lampen gekocht via internet ter verfraaiing van de badkamer
8,80 voorraadje postzegels, vaak voor verkochte spullen via Marktplaats.
30,00 Buitengewoon veel privé verbeld. Telefoonkosten gaan via vaste lasten, maar ik belde boven budget en dat is jammer.
3,10 Kwartaalbetaling Postbank kosten, dat wordt vermoedelijk dan 0,10 minder dan in 2008
197,05 totaal

Postbank rekende in 2008 12,50 in 2007 10,65 en vermoedelijk in 2009 12,40.
Blijven de kosten  3,10 is dan is dat met 12,40  tien cent minder. 

Ik zie dat de kosten voor kleding te laag zijn, al een paar maanden. Dat ga ik na het onderhoud eens recht trekken. Verzorging is belangrijk.

8 opmerkingen:

  1. Met grote verbazing zag ik onlangs ook €3,10 (tarief basis pakket jan t/m mrt.) afgeschreven worden van mijn postbankrekening. Daar bovenop werd ook nog eens €10,95 voor de bijdrage giropas 2009 afgeschreven. Snap jij het nog Opnieuw Beginnen???? De voorgaande jaren heb ik alleen de bijdrage giropas betaald. Ik ga me het komend jaar beraden of ik die girorekening nog aan zal houden.

    Groet,

    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Ellen, ik heb geen 10,95 afschrijving gevonden. Ook niet na speciale zoekopdracht.
    Maar ja, ik heb onlangs al de oranje pas ontvangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op een van onze girorekeningen was het beiden afgeschreven, de €3,10 en de €10,95, daar ga ik morgen dan even over bellen want dat vind ik toch wel veel geld. Op een van de twee andere girorekeningen was slechts €3,10 afgeschreven. Van de rekening van mijn partner was nog niets afgeschreven. Het is voor mij niet duidelijk zo, maar morgen hoop ik te horen hoe het zit.

    Groet,

    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Ellen, dan ga ik per e-mail vragen waar deze informatie op de website terug is te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ook bij ons zijn de kwartaalkosten eraf, eigenlijk belachelijk dat je ervoor moet betalen, maar dat tot daaraan toe, het pasje van mijn man werkt nooit omdat hij altijd stuk is, (dat heb je als je hem in de portomonee doet in je kontzak) die heb ik gelijk maar opgezegd, hij pint nooit, neemt een paar euro mee voor nood.
    de creditcard via onze priverekening is een ander verhaal, die heb ik al veranderd zodat wat ik uitgeef op vakantie dat gelijk de 1e van de volgende maand eraf wordt gehaald en niet maanden een klein bedrag met grote rente, een creditcard is ivm de peage in frankrijk een pre en ook in de meeste winkels is het makkelijk betalen.
    maar ik blijf het belachelijk vinden om te betalen voor de diensten van de bank, ze verdienen al genoeg aan ons.
    gr jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als je nog eens een voorraadje postzegels wil kopen, kan je ze bestellen bij www.postzegelsmetkorting.nl Je krijgt dan oude gulden zegels, die uiteraard nog gewoon geldig zijn. Je plakt maximaal 2 zegels per 0,44 eurocent. Het scheelt tot 20 %. Ook zijn er partijtjes te koop via marktplaats, maar dan loop je het risico met incourante waarden te blijven zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb gisteren even met de Postbank gebeld (uiteraard het vaste nummer via Vraag Alex opgevraagd) en ik ben er achter hoe het zit. Wij hebben twee rekeningen waarbij één van ons beiden een pasje van bezit. Daarvan wordt €3,10 per kwartaal afgeschreven. Van die derde rekening waar naast die €3,10 ook nog eens €10,95 werd afgeschreven, hebben partner en ik beiden een pas, hoewel partner die pas niet meer kan vinden omdat die rekening al een jaar of 2 zo goed als ongebruikt staat. Binnenkort ga ik hem weer gebruiken, maar nog geen nieuwe pas aanvragen voor partner. Binnenkort krijgt hij toch een nieuwe oranje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Teunie, dat heb ik een keer gedaan, maar dat beviel niet goed. Ik kreeg meerdere zendingen en het is flink tellen.

    Ik koop de postzegels bij mij op de postkamer op mijn werk. Dan hoef ik ook niet in de rij te staan en gaat alles met de zakelijke post mee.

    BeantwoordenVerwijderen