zondag, januari 11, 2009

Schaatsen


Waarom ik nog niet geschaatst heb is geen raadsel, alleen wil ik het niet zo graag aan mezelf toegeven. Ik heb namelijk allemaal verschillende redenen, het is koud, ik moet nog hier en daar naar toe, en wanneer ik nu ga schaatsen, dan ....

De waarheid is dat ik ze nog niet eens uit de kast heb gehaald om ze te bekijken. Het is jaren geleden dat ik schaatste en toen behoorde ik ook niet tot de topklasse, maar ik schaatste wel.

Mijn opa van 80 jaar leerde mij schaatsen op de vaart voor hun huis, met een keukenstoel. Notabene, hij een Fries, schaatste nog op zijn 80e, dus leeftijd is kennelijk geen belemmering. Ik ben nu de grootste belemmering.
Terwijl ik dit dilemma van mezelf afschrijf, voel ik het verlangen opkomen om toch maar even in de kast te kijken en mijn agenda te wijzigen.

3 opmerkingen:

  1. Ik zou niet durven te schaatsen, ten eerste omdat ik het nog nooit gedaan heb, ten tweede omdat ik bang ben wat te breken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan het ook niet goed: krabbel meer, dan ik schaats, maar ik doe het toch!
    En kou? Van schaatsen krijg je het lekker warm!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Ja, was lekker op de plas in het park. Daar ga ik meestal, wanneer er ijs ligt.

    BeantwoordenVerwijderen