zondag, januari 18, 2009

Ster schroevendraaiers



Nog een keer ging ik in de lunchpauze naar een derde motoren/scooterzaak op de Kop van Zuid in Rotterdam. Ik wist dat deze grote zaak veel contacten heeft met de fietsenmaker waar ik mijn scooter kocht.

Eigenlijk ging ik daarheen om te vragen wat nu de beste scooter is. Niet meer dan twee onderhoudsdagen per jaar en de scooter rijdt gemakkelijk 40.000 km. 
De verkoopster adviseerde een Piaggio. De eigenaar kwam er bij. Ik vertelde over mijn scooter.
Alle viertaktscooters rijden niet gemakkelijk met kou. Daar had de milieu-onvriendelijke tweetaktscooters geen last van.

De man verkocht me geen scooter maar een accu, legde me uit hoe ik te werk moest gaan en vertelde me dat ik een ster schroevendraaier nodig had om bij de accu in de scooter te komen.

Ster schroevendraaier? Hebt u zo'n ding voor me? Ik dacht "moet ik weer een gereedschap kopen, dat ik verder nooit gebruik."

Ik ging naar Halfords en vroeg: "Hebt u ster-schroeven-draaiers?". "Ja, die hebben we" hoorde ik. Ik liep mee naar het schap en hij toonde me kruis-kop-schroeven-draaiers".

"Maar die dingen heb ik!!!".

Nog na mopperend wandelde ik Halfords uit. Wist ik veel, dat dat allemaal hetzelfde is. Verspilde tijd! 

De accu + acculader kostten 53 euro. 
Nee, ik ben niet blond, ik ben een brunette.  Eind januari zal de klus geklaard worden.....

Update 10-2-2009: De accu staat nog steeds niet in de scooter, dankzij mijn ziekte en vannacht vroor het. 
4-takt scooters hebben het moeilijk met vorst en temperaturen < 5 graden.
Info: Fred's motorenzaak Rotterdam en Kymco forum.

4 opmerkingen:

  1. Heu, maar hoe weet je nu zo zeker dat het aan een defecte accu ligt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeroen, ik heb geen idee. Ik heb de nieuwe accu nog niet geplaatst. Dit zal ik eind januari eens gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kun je dat niet beter z.s.m. doen. Als het de accu dan toch niet is, dan kun je hem nog terugbrengen. Of heb je daar een afspraak over gemaakt?

    In ieder geval succes met vervangen. Ik duim voor je dat het de oplossing is.


    Groetjes,
    Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Jacueline, nee ik moet nog een aantal dagen weg.
    Ik zit nu al zo lang in de ellende, dat ik er niet aan moet denken dat tie het net een dag doet en dan staat tie weer stil in de schuur.

    De lol van scooteren is er voor mij een stuk vanaf. Bah.

    Las vandaag dat de NS werkt met electrische scooters en dat daar nog veel problemen mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen