vrijdag, januari 23, 2009

Toch maar Caiway

Alhoewel de service bij Caiway niet geweldig is heb ik toch maar gekozen voor Caiway en niet voor Digitenne.
Ik kies niet voor Digitenne, omdat de ontvangst hier niet altijd even geweldig is, voor drie tv's ik drie kaarten moet kopen van 90 euro per stuk en dat is 270 euro voor een niet gegarandeerde signaal ontvangst. Het kanalen aanbod bij Digitenne is verminderd. BBC hoort er niet meer bij.

Voor de basisprijs van 15,45 (excl. 1,25 acceptgiro toeslag) heb ik het basic pakket, gewone kabeltv met 25 zenders. Voor die extra kanalen kocht ik een setopbox van 59 euro voor een uitbreiding naar 60 kanalen.

Wil ik geen continue energieverslindende setop box gebruiken dan kan ik een LCD-tv met DVB-C decoder  kopen, zo vertelde men vandaag in de Caiway shop die ik vandaag met enige inspanning bezocht. 
Veel tv-'s zijn hebben deze tuner niet, vaker zie je tv's met DVB-T ontvanger-tuner, deze zijn alleen voor b.v. Digitanne tv's

Even surfend op het internet zag ik dat de meeste van dergelijke LCD-tv's minimaal 200 euro duurder zijn. Dat viel vies tegen. 

Helaas heb ik nog een plafondsteun nodig en aangezien aanstaande maandag de electricien langs komt denk ik dat ik morgen nog maar even langs een grote tv-zaak langs ga. Vermoedelijk Correct in Rotterdam. Media Markt valt af, ik ben daar fysiek nog niet tegen bestand. Bovendien kost het teveel tijd.

Update: Het gerenommeerde electrotechnisch bedrijf vertelde me dat tot 4,5 kg best een tv  aan deze wand gehangen kan worden, mits je maar metalen paraplu haken gebruikt. 
Een opluchting, want een plafondsteun die minstens 1,40 naar benede kan hangen is er niet.
LCD-tv's met DVB-C tuners zijn minimaal 200 euro duurder. 
Mediamarkt heeft nu een aanbieding met 19% korting, dus ga ik daar maar eens kijken.

6 opmerkingen:

  1. Zit er ook al een tijdje aan te denken over te schakelen op Digitale TV maar weet het nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Schuldenvrij, het hoeft van mij ook niet zo nodig, ik neem het alleen om zakelijke redenen.

    Toch leuk dat het zo voordelig kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb een LCD tv gekocht met een ingebouwde DVB-C tuner. Ik heb bij caiway een basic abonnement. Hierin zitten ook de digitale zenders. Mij is verteld dat ik geen decoder (59€) nodig heb om deze digitale zenders te ontvangen (ook als ik Finland als land instel, dit land ondersteund wel DVB-C)Hoe kan ik deze digitale zenders dan wel ontvangen zonder decoder aan te schaffen??

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jippie, eindelijk een mooi LCD scherm gekocht met DVB-C.

    Speciaal deze gekocht zodat ik geen ontvanger er extra bij hoef te zetten! Via mijn DVD-HDD recorder kan ik lekker opnemen totdat.....

    Analoge zenders worden binnenkort niet meer uitgezonden bij Caiway, hoe moet ik nu opnemen op mijn HDD Grrrr. Men wordt dus VERPLICHT om een ontvanger aan te schaffen. Ik ben al tijd lid bij Caiway en heb nooit een ontvanger gekregen omdat ze op waren.

    En nu??

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Dat is nieuw informatie, dat wist ik niet. Ik snap niet dat analoge zenders niet meer zouden worden uitgezonden.
    Vreemd, dat betekent dat iedereen op de tuner moet overgaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben al helemaal digitaal, ben in het bezit van een panasonic plasma scherm en heb een humax 5000 decoder gekocht. perfect apparaat.
    goed voor caiway. te koop in internetwinkels voor rond 140 euro.
    kan je genieten van HD uitzendingen.
    Ben een site aan het bouwen om mensen te helpen met het overgaan naar digitaal (HD).per 10/10/2010 gaan de analoge zenders eruit bij caiway, dus iedereeen moet een decoder kopen. ik raad een ieder aan een HD decoder te kopen...en niet dat goedkope spul 19,99 wat ze bij caiway aanbieden..
    ps de decoder kost bij caiway 180 euro..ik bied ze aan voor 155..als er genoeg gegadigen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen