zondag, januari 18, 2009

Twee dagen jarig

Gisteren vierde een broer zijn verjaardag in zijn grote vrijstaande villa voor eigen familie, schoonfamilie en kinderen.

Omdat hij op 15 januari en ik officieel op 16 januari ben geboren hebben wij altijd een verjaardagsprobleem.

Het is goed om je eigen verjaardag te vieren, en nu zondagmiddag kook ik een kippensoep en drie verschillende stamppotten.

Vooraf nootjes en drank, gevolgd door kippensoep, een stamppottenbuffet, met de drie bekende stamppotten, boerenkool, hutspot en zuurkool. Als toetje zachte magere yoghurt, vla en zacht fruit uit blik.

Wat een werk is dit!, Mijn pannen zijn te klein! 10 kilo aardappelen, vijf zakken boerenkool, vijf zakken peen met ui en vijf pakken verse zuurkool, samen met spekjes, rookworsten.

We eten met 14 mensen! Dit zijn de dagen dat ik met bewondering denk aan Eenvoudig leven - gezin met tien kinderen!
Kosten, inclusief drank 78 euro is 5,57 per persoon

Update: Veel te veel eten. Twee mensen namen stampot mee en ik at er nog een hele week van. De kosten per persoon waren veel lager. Maar ik heb liever te veel, dan te weinig of precies genoeg.

2 opmerkingen: