maandag, januari 05, 2009

Vuil dat huis

Tis niks als je een aantal dagen thuis bent en besloten hebt dat je niet gaat schoonmaken. Een tijdje niets doen aan je huis, betekent dat het extra vuil is. 19 december maakte ik voor het laatst schoon.
Gisteren maakte ik een extra uur schoon omdat het na zo lange tijd meer tijd kost, dit huishoudelijke werk. Zaterdag had ik een familiebijeenkomst en ja, dan is het niet anders dan dat ik op zondag schoonmaak.

Ik ergerde me wel aan het vuil, maar ik had besloten niet schoon te maken met de vrije dagen.

Nog niet alles was goed schoongemaakt, vanavond heb ik in het donker, na de nieuwjaarsreceptie en voor de aankomst van mijn gast, de benedenvloer gedweild.
Niet een klus dat in het donker handig is om te doen. Ik verlang naar de zomertijd, dat het ook na 5 uur 's middags gewoon daglicht is. Ik zie uit naar 20 januari, rond die tijd is het weer om 5 uur daglicht, vanaf die dag leef ik niet als een mol onder de grond, dan kun je nog eens buiten zijn met daglicht.
Nog beter wanneer de zomertijd het hele jaar door duurt, lijkt me fantastisch.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen