donderdag, februari 12, 2009

Beetje moeilijke dag

Uitgeblust van een half dagje werken was ik vanmiddag. Ik ging nog even naar het nabijgelegen winkelcentrum voor het kopen van een dure verhuiskaart.

Helaas is er geen Wibra in het winkelcentrum waardoor de verhuiskaart geen 0,39 maar 2,50 kostte. 

De 2,50 vergeet ik al snel, wanneer ik een goede bekende tegen kom, we praten altijd veel en ik nodig hem uit voor een kop koffie in het dichtbij gelegen buurtcentrum in plaats van in een café. 

In het buurtcentrum kost de kop koffie slechts 0,70 en dat is weinig. Terwijl ik met mijn portemonnee al klaar sta om te betalen, denk ik: "Ja, dûhh, waarom zou ik betalen?". Ik stel voor dat hij betaalt. Hij komt altijd maar bij mij thuis langs, hij mag betalen. 
Of hij kan pinnen, vraagt hij. "Pinnen???" zeg ik, "voor dit bedrag?" 
Hij komt tot 1,35 en of ik die laatste vijf cent er dan bij kan leggen.
Met twee keer 2 en één keer 1 cent kom ik er. Hierna zijn alle Aldi centen in mijn portemonnee op.

Het was gezellig en na een uur op 1 kop koffie gezeten te hebben, keren we ieder huiswaarts. Ik in ieder geval met vernieuwde energie.

Moraal van dit verhaal? Ga eens vaker een kop koffie halen in het buurtcentrum in plaats van in het café.

4 opmerkingen:

  1. Cash is ook niet mijn ding. Ik heb het bijna nooit. Jammer dat chippen zo slecht van de grond komt, want dat vind ik altijd wel prettig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Moeder, chippen is een goede oplossing. Het is natuurlijk ook een kwestie van gewenning.
    Voor mij is het lastig om bijna nooit geld op zak te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor kleine bedragen kun je anders gewoon pinnen hoor; chippen is niet meer nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Spaarvarkentje, kan dat ook in café's voor een kopje koffie?
    Volgens mij is dat slecht voor de tip van de bediening.

    BeantwoordenVerwijderen