zaterdag, februari 14, 2009

De eerste gasten in het B&B


De eerste jonge gasten hebben gekozen voor een Valentijnsweekend in een Bed and Breakfast verblijf.

De vraag aan de telefoon was dan ook of de boxsprings echt goed tegen elkaar geschoven waren. Ja hoor, dat zijn ze.
Daarna wilde hij graag weten hoe het ontbijt er uitzag en ik vertelde het. Hij kon er prima mee leven.

Vanwege de Valentijnsdag en de jonge echte liefde legde was ik extra gastvrouw.

Wanneer ik eerlijk ben, vind ik de gasten van "Vrienden op de fiets" veel gezelliger.
Omdat ik nu in het hogere segment serveer, heb ik van die kleine cupjes met jam, pindakaas en nutella gekocht bij de Makro. Een Makro-pas hield ik over na 8 jaar vrijwilligerswerk voor een kerkelijke organisatie.

Vrienden op de fiets smeren hun brood uit een jam- of uit de pindakaas pot


7 opmerkingen:

  1. Hoi Opnieuw beginnen, Ik zie in hotels ook vaak kleine glazen schaaltjes waar je jam, pindakaas ed. in kunt scheppen. Is misschien een idee voor je wanneer je weer naar de Makro gaat om eens te kijken of ze die kleine glazen cupjes daar ook hebben. Het is geld besparend, maar draagt ook niet bij tot een berg afval.
    Groetjes,
    Lege zakken vrouw

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te lezen dat je de eerste B&B gasten hebt mogen verwelkomen. Die gastendoekjes spreken wel een beetje tot mijn verbeelding..... ;).... Heb jij wel een beetje kunnen slapen.... ;)

    Groet
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In je eigen nachtkasje een voorraadje oordopjes? ;-)

    Enne, die kleine schaaltjes doen het ook altijd goed op tafel. Ik gebruik ze zelf bv ook voor een beetje mosterd bij blokjes kaas o.i.d. Dus meerdere gebruiksmogelijkheden en je kunt de inhoud gewoon uit de potten blijven halen.

    Fijn weekend!

    Greetz,
    Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk, dat je de eerste gasten kon verwelkomen. En ja, mensen zijn nou eenmaal verschillend: de één zul je heel erg leuk vinden, de ander niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jonge gasten die op valentijn een kamer boeken en de bedden moeten naast elkaar dan weet je wel wat die gaan doen ;-)

    Maar ondanks die gedachte toch leuk voor je dat je de eerste gasten hebt. hopelijk worden het er nu meer. Veel succes ermee

    BeantwoordenVerwijderen
  6. lijkt me ontzettend leuk om te doen een b&b en het levert natuurlijk nog wat op ook.
    ik moet er eerlijk bijvertellend dat wij (zijn 15 jaar getrouwd) het ook nog steeds niet fijn vinden als er een vast tafeltje tussen de bedden staan het is gewoon veel gezelliger dan met een meter ertussen. en ik denk dat die schaaltjes voor het beleg ook zijn nadeel heeft, want wat er over is of niet gebruikt kan je niet terug doen in de pot want als er een mes bij is geweest bederft het sneller.
    gr jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Lege zakken vrouw, die glazen schaaltjes zijn een mogelijkheid, maar ik zie al dat ik tig keer mag vertellen dat het aardbeien en geen kersen- of bramenjam is. Nee die gele jam is geen pruimenjam, maar weet ik wat voor jam.

    Mensen willen het liefst zo min mogelijk vraagtekens. Daarom besloot ik tot de duurdere variant.

    @Ellen, Ja, de kamers zijn goed geïsoleerd.

    @Jacqueline, nee, de kamers zijn goed geïsoleerd en ik hoor vaak dat mijn huis heel rustig is.

    @Willeke, zo is het maar net.

    @Schuldenvrij, dank je.

    @Jenny, nee ik heb er ook een hekel aan, aan kastjes tussen de bedden.

    BeantwoordenVerwijderen