vrijdag, februari 20, 2009

De Kringloop vaart wel bij de crises

Begin februari haalde de Kringloop veel dingen op, zoals een boekenkast, een tweedehands gekochte maar goede tv compleet met gebruiksaanwijzing, een transistorradio, een toaster, boeken die meer waard waren dan de oud papierprijs, gordijnen, kleding.

Zaterdag, 14 februari reed ik langs bij de Kringloop om te zien of er nog herkenbare spullen stonden. 
Ik zag bij de kleding nog iets dat ik herkende, maar verder niets. Echt totaal niets.

De mannen die bij mij spullen haalden, zag ik op de 1e etage met meubelen, goederen in de lift laden, op weg naar klanten.
Deze mannen herkende ik snel, aan hun verweerde magere lichamen. 

Wat er op dat moment in de Kringloop stond was niet veel, ik heb vaak mooie dingen gezien.
Het kan betekenen dat de omzet echt groot is en dat het een slecht moment was, of dat iedereen zijn spullen liever via Marktplaats verkoopt.
Ik weet het niet, maar het viel me tegen.

3 opmerkingen:

  1. ik moet zeggen dat ik de spullen die ik over heb niet naar de kringloop in ons dorp breng, hij is veel te duur en ik vindt dat het idee achter kringloop ook een beetje moet zijn dat het ook voor mensen met een kleine portomonee te betalen moet zijn, een blouse voor 5 euro, een houder voor een koffiefilter 1 euro vindt ik dus veel te duur . ook denken ze vaak dat iets veel waard (wat het dan niet is) en vragen er belachelijke bedragen voor, een bank voor 125 euro, dat kan iemand met een laag budget toch niet betalen. nee dan de winkel van de kerk in het dorp bij mijn ouders, meubels tegen redelijke prijzen, kleding ook , en als ze zien dat mensen het niet breed hebben en veel kopen bij de kringloop aan huisraad en niet aan waardeartikelen dan vragen ze voor een bank 10 euro. er blijft ook niets aan de strijkstok hangen, alles gaat naar het goede doel, en 1x in het jaar zetten ze in de krant waar het geld naar toegaat.
    gr jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Jenny, dat is dan een prima alternatief, de winkel van de kerk.

    In mijn geboorteplaats is er ook een winkel van de RK kerk en de opbrengst van de spullen gaan naar de missie.

    Maar het is toch iets te ver uit de buurt, de openingstijden zijn beperkt en ik kan alles in mijn eentje sjouwen. Dan vind ik de kringloop handig, maar wie weet, doe ik het ooit nog wel eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik spring regelmatig bij de kringloop binnen en ik ben er echt nooit alleen...
    Hier in de buurt zijn ook winkels, met alleen tweedehandse meubels en daar vind ik de prijzen, ietwat aan de hoge kant. Dan kan ik net zo goed, even naar Ikea of Leen Bakker gaan, dan is het nog nieuw ook.

    Ik kon het niet laten, om vandaag nog even bij een krinloopwinkel binnen te springen, die ik tegen kwam, in België. En nu ben ik een spiksplinternieuwe spijkerbroek (van C&A) rijker voor 5 euro. Hij zit als gegoten en is leuk, met borduurels en glimsteentjes. Ik ben weer blij!

    BeantwoordenVerwijderen