vrijdag, februari 13, 2009

Een dag met mazzel en een beetje pech

Gamma gaf vandaag 10% korting. Gisteren was ik al in de dichtbijgelegen Gamma om een "air control" by Fetim te kopen. Wat dat is? Volgens de kassabon een overdrukrooster.

Hmm, de huidige motorloze afzuigkap wil ik toch maar voorzien van een afzuigkap met motor (Ikea). Dat betekent dat er een afzuigslang naar buiten geleid moet worden en een open gat naar buiten ziet er niet uit, dus moest ik daar een kap voor kopen.

De huidige motorloze is voorzien van een houten deurtje zoals in mijn keuken. Het is een Itho. De keukenman die pas bij me was, vertelde me oh, maar dan kunt u via mij ook aan een Itho met motor kopen.
Ik vond het een leuke opmerking, maar niet voor mijn portemonnee. Ik liet hem bovenstaande  afzuigkap van 159 euro zien met een afzuigcapaciteit van 325 m3 per uur.
Een Itho afzuigkap met ongeveer dezelfde capaciteit kost bijna 300 euro.

Wat was mijn financiële mazzel van vandaag? Gisteren zocht ik het dure overdrukrooster van 32 euro uit. Ik herinnerde me tijdig dat vandaag 10% korting werd gegeven en er waren er nog maar twee voorradig. Ik mocht deze reserveren.
Bleek vandaag dat er een actiekorting van 5,44 op bestond. Daarbovenop ook nog eens de 10% korting en ik betaalde uiteindelijk 23,90, dat is een korting van 8,10 oftewel ruim 25%!  Ze mogen mij straffen met een dergelijke spaarrente.

Nog meer mazzeltjes? Nou ja, ik was een reservesleutel van mijn auto kwijt. Liep ik vanmiddag langs een speciaal ijzerwarenzaak. Daar maken ze ook autosleutels bij. De sleutel wordt besteld en volgende week woensdag kan ik langs komen. Kosten 5,75. Het alarm zit niet in de sleutel, daar was een apart iets voor. Het alarm heb ik al jaren terug onschadelijk laten maken. Te lastig.
Was natuurlijk beter geweest wanneer ik die sleutel niet kwijt was geweest, maar ja, je kunt niet alles hebben.

De stofzuigerzakken zijn op, zeker door de verbouwing gaat dat extra snel. Bij de  Handyman was nu de actie, tweede set voor de helft van de prijs. Merk Moulinex was niet op voorraad, maar woensdag mag ik ze ophalen voor de actieprijs.

De lcd-tv die ik kocht zonder dvb-c kaart omdat deze 200 euro duurder is, dat is niet zo'n probleem hoorde ik. Wanneer je een infrarood-verdeler koopt, dan is dit probleem opgelost.
Kosten ruim 100 euro voor een Elro infrarood verdeler. De Handyman verkocht mij de Marmitek Infrared Extender voor 29,95. Ik las op diverse forums dat de Marmitek niet 100% geweldig was, maar de verkoopster van  Handyman verzekerde me dat deze ook prima is.
De Elro kon niet geleverd worden door Karwei, Gamma, foto Klein en Handyman. Gelukkig maar want het scheelt 70 euro en daar ben ik blij om.

Thuis gekomen bleek dat de grote pc het niet meer deed door een virus. Gisteravond las ik regelmatig de mededeling; Doe ChkDsk. Toen ik ChkDs uitvoerde las ik dat het de readme versie was. Vandaag deed de pc niets meer. Ik mocht hem loskoppelen en naar een buurman brengen.
Nu werk ik vanaf de laptop.
Zowel de grote standalone als de laptop heb ik via mijn werk gekocht. De standalone liet ik iedere keer uitbreiden, er zit veel geheugen in, satellietboxen, een groot scherm, een extra hardisk, extra USB poorten. Hij doet het al meer dan 6 jaar. Upgraden is soms voordeliger dan nieuw, zeker wanneer je, zoals ik een goede doe-het-zelver kent.  

Update: Geen virus, maar een kapotte harde schijf.  Ik wil de buurman gaan betalen voor het werk, ik wil hier geen nee op horen. Altijd werkt die man keihard voor mij en nu ik wat minder arm ben, wil ik hiervoor een acceptabele vergoeding geven. Ik vertelde hem dat hij zijn uren maar eens bij elkaar moet gaan tellen. Wat zou nu een acceptabele vergoeding zijn?

Vijf zakken zand bracht mijn broer begin deze week. Ik denk dat het onvoldoende is om de verzakte grond voor de voordeur weer op te hogen. Volgende week zaterdag komt de stratenmaker, ik hoop voor die tijd sterk genoeg te zijn om nog een aantal zakken bij te kopen. Was ik rijk, dan liet ik dit stukje ophogen met piepschuim.

1 opmerking:

  1. Jij hebt echt mazzel Opnieuw Beginnen! Mijn partner was de contactsleutel van de auto verloren en moesten we een nieuwe laten maken, met elektronische code en dat grapje kostte ruim €140. Dat was echt slikken!

    BeantwoordenVerwijderen