donderdag, februari 26, 2009

Gast is vertrokken

De gast die oneigenlijk gebruik maakte van mijn "vrienden op de fiets"  zit-/slaapkamer is op mijn verzoek vertrokken.
Hij sliep sinds september vorig jaar gemiddeld 3 a 4 x per week. Hij werkt hier in de buurt als ZZP-er aan een project en woont op 200 kilometer afstand. 

Maar door de verbouwing en mijn ziekte werd het me teveel. Altijd maar schoonmaken. Iedere avond wachten hoelaat hij nu weer langs kwam. Iedere morgen het gekookte eitje, het geperste sinaasappeltje, het praatje, het o, o, wat is het prima. 

Ik had het gehad, ook al omdat hij in twee weken tijd nog geen kans had gezien om een review formulier per e-mail aan te vragen aan Bed and Breakfast. Nee, hij kon dat niet. Hij kon wel afgelopen weekend met zijn vrouw een nachtje naar een hotel via hotelbon. Hij kon wel een nachtje extra slapen om naar een Feijenoordwedstrijd te gaan, waarvoor ik via mijn werk een gratis extra kaartje scoorde.

Maar het is eigenlijk de verbouwing en mijn ziekte geweest dat het me even teveel werd.  Ik was het gewoon zat. Vooral toen ik weer aan het werk moest en na het werk erg moe was.

Al die tijd sprak hij over eventueel een midweek weekendhuisje huren, een andere bed and breakfast. Maar eigenlijk was hij uit op goedkoop overnachten. 
Ik bood hem aan dat hij nog een week hier kon overnachten, totdat hij iets anders vond. Ik adviseerde hem een niet zo bekende bed and breakfast dichtbij voor 35 euro per nacht, inclusief eigen douche en keukentje.

Het was niet nodig, zo liet hij me afgelopen maandag per sms weten. Hij had iets anders gevonden. Inmiddels vermoed ik dat hij bij een collega logeert.  Kennelijk heeft hij geen nog geen kans gezien, de laatste betaling per bank over te maken of over te laten maken (207 euro).
Hij vond het lastig om contant te blijven betalen en ik vond gezien zijn goede betaalregime goed dat hij het voortaan per bank betaalde.  Ik ben benieuwd of ik hier nog iets van terug zie.

Vreemd, terwijl hij hier logeerde belden veel mensen of ze hier mochten logeren. Nu hij vertrokken is, heb ik nog maar één keer deze vraag gehad. 

Inmiddels gaat het werken steeds beter en ben ik niet meer zo moe. Dus, nu zou ik het beter volhouden. Nu de kamer verbouwd is zou hij ook op zijn eigen kamer zijn eigen ontbijtje kunnen maken.

Update 26-3-2009: Hij heeft dankzij één brief van Cashcontrol betaald!
Update 29-4-2009: Hij heeft de Cashcontrol incassokosten ook betaald! 

6 opmerkingen:

  1. In zijn plaats, zullen heus wel weer andere gasten komen. We gaan tenslotte ook weer naar de zomer toe en dan lijkt me dan kans groter, dat je logees krijgt. En nu kun je eventjes rustig op adem komen, dat is misschien ook wel lekker...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hopelijk zijn je toekomstige gasten beter dan deze. Jammer dat het zo heeft uitgepakt voor je. Maar blijf positief ze zijn niet allemaal zoals hem!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou even nadenken wat hier te leren valt en vervolgens deze man vergeten.

    Maar de geleerde lessen niet. Die zou ik goed onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Schuldenvrij en Richard, ik zal me steeds zakelijker opstellen.

    Ik was al behoorlijk zakelijk, maar nu nog meer, behalve voor de echte fietsers en wandelaars, die hebben altijd strepen voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. je hebt groot gelijk, soms moet je eens voor jezelf kiezen, je merkt anders dat veel mensen gebruik van je maken . ook al verdien je er iets aan, maar komt tijd komt raad en een keuze maken is de eerste stap naar een nieuwe weg.
    gr jenny

    BeantwoordenVerwijderen