maandag, februari 09, 2009

Grote besparing gedaan

De grote verbouwing bij een net verkocht huis vier deuren verderop is begonnen. 
Daar zag ik een grote convector liggen met de bekende afdekroosters, leidingen, noem maar op.

Natuurlijk is deze convector al wat ouder, maar het boeit me niet. Convectoren waren tot voor kort moeilijk verkrijgbaar. Nu heb ik een loodgieter die ook het principe van convectoren begrijpt, dus ik zit gebakken.

Nieuw kost deze lange convector minstens 180 euro plus de omkapping en leidingen. Het is een klusbedrijf dat bezig is in dit huis. Omdat de heren zo aardig waren het geval voor mijn huis te plaatsen, dacht ik dat het wel zo netjes is om prijsopgaaf voor plaatsing bij hun baas te vragen.

Dat is misschien wel netjes, maar ik heb het laatste jaar 4 loodgieters versleten, omdat de kennis onvoldoende was, van de WTW, de CV en weet ik wat. Nu heb ik een goed bedrijf, dus ik denk dat zij hem er maar in moeten zetten. Ik krijg al schrikbeelden van onbevoegden die de CV-ketel om zeep helpen en ik alsnog een probleem heb met het huidige bedrijf waarmee ik nu een contract heb.

Deze grote convector helpt me om de voormalige slaapkamer van voldoende warmte te voorzien. Convectoren kunnen niet met een draaiknop open of dicht gedaan worden. Er gaat minder water in, toch zorgt het voor een snelle warmte. Energiezuinig eigenlijk.

Update: De convector "zweette" al een beetje. Er zat wat roest aan. Niet goed genoeg, niet geplaatst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten