dinsdag, februari 03, 2009

Prijsbrekers het best bij wasmiddeltest

De Duiste prijsbreker Lidl kwam als beste uit de bus bij de   Tros Radar wasmiddelentest die door het Hoger Laboratorium Onderwijs te Leiden werd uitgevoerd.

Niet alleen met afstand de voordeligste, maar ook het beste. Bij wassen op 30 graden bij de wasmiddel enzym- en bacterietest het schoonst, de minste enzymen en bateriën.

Op Tros forum een bericht dat na 10 jaar wassen met het wasmiddel van Lidl de machine nog steeds kalkvrij bleek te zijn. Ik weet niet wat de dB is in haar woongebied, maar volgens haar is het water daar hard.

Ondanks alle testen blijkt dat de bacteriën volledig verdwijnen bij wassen op 60 graden. De conclusie is: 
Dat er bij 30 graden bacteriën achterblijven is naar onze mening niet zo heel erg, maar af en toe een 60 graden was (voor ondergoed, beddengoed en handdoeken) is wel verstandig om ook de trommel bacterievrij te krijgen.

Het is niet voor het eerst dat de Duitse prijsbrekers Lidl en Aldi de beste producten hebben. Op de  website van de Lidl staan de producten die bij hen als beste werden getest.
Zelf was ik met het wasmiddel van de Aldi en daar ben ik bijzonder tevreden mee.

4 opmerkingen:

  1. nu wij gebruiken al 6 jaar het was middel ,,ik raad ieder een aan om het te gebuiken groet HELEEN

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb jaren gewassen met een combi van groene zeep en soda maar ben een tijdje geleden overgestapt op het goedkoopste wasmiddel van de Super de Boer (€ 1,59 een fles). Het wast wel goed schoon maar of mijn machine er kalkvrij van blijft weet ik niet. Jammer genoeg hebben we hier geen Lidl in de buurt...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. om je wasmachine te ontkalken kun je gewoon je donkere was met azijn wassen
    goed voor de kleuren en goed voor je machine
    beppie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nieuwe machines wassen bij nog lagere temperaturen ook schoon. Check http://www.consumentenbond.nl/test/woning-huishouden/huishouden/wasmachines/
    Groet, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen