maandag, februari 02, 2009

Spaar ideetje

Vlak voordat ik met de auto het ziekenhuis naderde, dacht ik, stel dat ik het geld dat ik bespaar, door mijn impulsen te bedwingen, in een spaarpotje steek.

Vlak voor de operatie werd ik gewezen op een gratis parkeerplaats op loopafstand van het ziekenhuis. Vandaag gingen de hechtingen er uit en parkeerde ik ook gratis. Dankzij de wachttijden in het ziekenhuis was de parkeertijd ruim een uur en bespaarde een euro.

Vorige week wandelde ik hongerig door de stad en ik nam me voor om bij de Hema een broodje rookworst 2 euro te kopen. Kennelijk hadden de boodschappen bij de Hema zelf me zo in beslag genomen, dat ik al weer op weg naar huis was, toen ik besefte dat ik dat broodje niet kocht. 
Ik kwam langs een snackbar en daar kocht ik een wit broodje runderkroket, voor 1 euro.  Bespaard 1 euro.

Zo zou ik al twee euro in het potje kunnen stoppen. 

Maar, dacht ik, wordt dat spaarpotje dan gebruikt voor een uitgestelde aankoop in het grote eeuwigdurende onderhoud, of zal ik dat voor iets leuks besteden? 
Wat, wanneer het tegen zit en ik geef meer uit, dan ik van plan was, haal ik dat geld dan uit het spaarpotje? Bijvoorbeeld, wanneer ik met de scooter was geweest, dan had ik het parkeerdilemma niet gehad en had ik 1 druppel benzine op een kilometer gereden.

Hmm, moeilijke dingen allemaal.

Wanneer ik krap zit, ben ik creatiever, daarom is het goed dat ik de ruime spaarpot wat kleiner ga maken. Het onderhoud, maar ook de extra aflossing van 10.000 euro gaan er uit. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten