woensdag, februari 11, 2009

Toch maar geen goedkope convector

De convector die ik vond en waar ik zo enthousiast over was wordt het toch niet. Het leek wel aardig, maar er zaten roestdelen in en die waren al aan het "zweten", zoals de loodgieter mij gisteren vertelde. Nu had iemand anders mij ook al verteld dat het ding al te ver aan het roesten was.

Het klusbedrijf kon hem er voor 250 euro plaatsen, maar ik deed het toch maar niet. Eindelijk heb ik een bedrijf gevonden die snel reageert op storingen, die reëel is met factureren. Maar vooral ook, die verstand heeft van zaken. 

Net terwijl mijn schoonzus boodschappen kwam brengen en een vriendin hier aan de koffie zat kwam de verkoper van het loodietersbedrijf aan.

Mijn boodschap was helder en klaar. Graag een verwarming die voldoet, liefst een convector. Merk en type? 
"Zo goedkoop mogelijk en toch een goede kwaliteit".

Hij liet me een convector zien met twee ventilatoren bovenin, die zorgden ervoor dat de warmte extra snel door de kamer ging. Nog minder energieverbruik. 
Ja, maar onlangs betaalde ik een factuur voor meer dan een dag werk van de electricien. Ik moet er niet aan denken weer een electricien aan het werk te hebben. Ik ben blut.

Ik krijg drie offertes en weg was de verkoper van het loodgietersbedrijf. 
Ik begin steeds meer te huiveren voor de grote investeringen en a.s. maandag ga ik 10.000 extra aflossen. Er blijft niets meer over! Ik moet creatief worden. Zoals bijvoorbeeld de offertes vergelijken met aangeboden radiatoren op het internet en dan nog eens praten met de loodgieter. Uiteraard zonder hem te frustreren, maar in een open gesprek.

We konden binnen een half uur verder aan de koffie.

2 opmerkingen:

  1. ach ja maar aan de andere kant is het ook wel weer een uitdaging toch?? om met minder rond te komen en als ik mezelf iets beloofd heb zoals jij die extra aflossing dan ben ik er ook moeilijk af te brengen en zie het anders als falen dus gewoon nog creativer dan anders zijn en dan kom je er wel.
    ik lees trouwens heel graag je logjes
    gr jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Jenny, Dank.
    Ik vond je reactie op de vorige logje enorm inspirerend.

    BeantwoordenVerwijderen