woensdag, februari 25, 2009

Trouwerij in het vooruitzicht

Over ruim twee weken trouwt mijn broer, na drie jaar weduwnaarschap. 
Heel snel eigenlijk. Ze kennen elkaar al jaren en zij kwam vroeger ook als vriendin in een groep vrienden bij hen thuis, toen zijn vrouw nog leefde.

Hij werd door anderen gewezen op zijn aanstaande bruid, omdat zij hen samen goed vonden passen. Niet eerder maakte hij een andere vrouw het hof, maar dankzij de aansporingen van vriend en bekenden ging hij naar haar toe. 

Zij is nog niet eerder getrouwd geweest en ze lijkt veel op zijn voormalige vrouw. 

Ze kennen elkaar nu 8 maanden en gaan volgende maand trouwen. Ze zijn van plan om het trouwen en feest te vieren in één en dezelfde zaal, geschikt voor 180 mensen. Ik zou denken, dat is toch ruim zat. 
Hoor ik vandaag dat hij misschien uit zal moeten wijken naar een ander zaal, omdat er vermoedelijk veel meer mensen komen. Hij schreef 200 trouwkaarten en er komen er veel naar de huwelijksbevestiging in de zaal. Het huwelijk wordt kerkelijk bevestigd door een vriend van hem.

Door de aanhoudende verbouwing is mijn portemonnee niet echt ruim en ik wil er ook niet teveel geld aan uitgeven. Ik geef geld voor een gezamenlijke bloemenbon en ik geef geld aan het door hen  gekozen goede doel. 

Blijft over Kleding! Vandaag kocht ik bij  Bonprix een jurk. Vorig jaar kocht ik ook iets bij Bonprix iets en het duurde lang voordat het uit Frankrijk hier geleverd werd. Ik belde daarom en bestelde deze jurk die volgens de belofte net op tijd binnen 14 dagen hier kan arriveren.
Kosten iets van 30 euro exclusief 5 euro verzendkosten! Dat vind ik leuk shoppen. Ik hoop dat de kwaliteit goed is, want anders heb ik er niets aan. 

Het vorig najaar gekochte witte pak voor 27,90, dat ik voor het eerst naar het werk droeg, oogstte veel bewondering. Wat een duur pak ik daar wel niet droeg. Ik bevestigde dat het een heel duur sjiek pak was en dat het me een fortuin had gekost, zo meesmuilde ik geniepig....

Ik heb nog een paar gehakte niet vaak gedragen dure schoenen, want ik houd niet van hak. Ik ben weer voor weinig goed gekleed en lekker uit de kosten.

Het is mijn moestuinbroer en ik ben bezig om een "moestuin-ballade" te schrijven. Nu alleen nog de inspiratie.

Update: Best een leuke jurk, maar niet sjiek genoeg voor de bruiloft. Beetje flodderstof. Ik zou er bijzonder consuminderig uitzien met deze jurk en dat is niet te doen. Ik twijfel nog, zal ik, zal ik? Maar ik zie er dan het voordeligst uit van iedereen. 

Gedragen een sjieke jurk die ik anderhalf jaar terug in de uitverkoop in een gerenommeerde modezaak kocht. Ik zag er goed uit en dat bleek uit de reacties van vreemden. Bekenden kenden hem al.

8 opmerkingen:

  1. Poeh, dat je die levertijd aandurft... Wel leuk he, zo shoppen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien is er nog hoop: mijn bestelling van Bonprix, was er laatst al binnen een paar dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bon prix! Die kende ik nog niet. meteen even kijkje nemen. Thanx voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Ri, de t-shirts zijn vaak van onvoldoende kwaliteit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wanneer het binnen is, wil je me vertellen hoe de kwaliteit en de maatkeuze is? Ik zit al maaaanden naar die jurk te kijken, maar durf niet te bestellen want het is zo'n gedoe om terug te sturen wanneer het niks is. Geen puf voor nu. Maar 'k vind hem zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Opnieuw beginnen: ok, dank je. dan bestel ik die zeker niet. Hoe zit het met de maten? Komen die Franse maten wel overeen met onze Hollandse lijven?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Ri, het zijn Hollandse maten. De website is in het Nederlands geschreven en daarop aangepast.

    Maar T-shirts zijn een kwaliteit M&S mode.

    BeantwoordenVerwijderen