zondag, maart 08, 2009

After Salsa

Vlak voordat ik om half zeven weg zou gaan, overvielen mij de twijfels. Wat verwachtte ik, wat verwacht hij. Verwachten we überhaupt iets. 

Tel maar uit: Ziet er goed uit, danst overal en met iedereen, vijf jaar jonger, HBO-plus. 

Vlak voordat ik wegging  overvielen me de twijfels. Bovendien, wat weet ik nu van salsa. Ik heb lef, maar kennis? 

Ik ging een half uur later weg dan afgesproken. Hij kookte broccoli, biefstuk en patat. Toe een kant en klaar Mona toetje en koffie.

Mijn Salsa onkunde was geen probleem. Hij had nog een video voor beginners en met zijn les en de video studeerden we uren. Toen het tien uur was, besloot hij dat we niet weg zouden gaan, want mijn kennis was te laag. Dus dansten we, spraken we, maar de vonk voelde ik niet.
Toch al met al geen onaardige avond.

Vandaag kwam ik hem toevallig tegen. Toevallig, want dit weekend heeft hij zijn kinderen en ik denk dan dat iemand zo opgaat in zijn kinderen, dat ik hem dan ook niet zie. 
We begroetten elkaar op straat en het was leuk. 

Maar vanavond gaat hij alweer met iemand anders, vaste danspartner dansen. Ik weet zeker dat ik mezelf kennende onbewust de bekende partner uitkoos. Een ongrijpbare, promescue figuur.
Leuk, maar verder? Ik zie wel.

4 opmerkingen:

  1. Dat lijkt me een goede manier om ermee om te gaan. Zie het als een gezellige avond, en als je salsa geweldig leuk vindt om te doen, misschien kun je dan ook zelf weer afspraken maken met anderen.
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ach, het is goed dat je jezelf kan spiegelen en je hebt
    - een leuke avond gehad
    - een gratis salsa les gekregen
    - een nieuwe leuke kennis
    - en niet onbelangrijk weer een nieuwe ervaring opgedaan
    kortom volgende keer beter.
    gr jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik weet niet of je echt 'op zoek' bent. Wanneer dat zo is, dan straal je dat meestal ook uit. Juist wanneer je het allemaal wel best vindt en je ook alleen kan genieten van de dingen, kun je zomaar over 'de ware' struikelen. En als je mazzel hebt, word je ook nog opgevangen.

    Oftewel, op het moment dat je het loslaat, kun je zomaar gegrepen worden ;-)

    Geniet in ieder geval van het dansen!

    Greetz,
    Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Anna en Jenny, bedankt.
    @Jacqueline, Ik weet inmiddels dat ik onbewust terugdeins om echt samen te gaan.
    Ergens ben ik liever alleen, bovendien erg onafhankelijk. Dit schrikt eerder af, dan dat het aantrekt.

    BeantwoordenVerwijderen