dinsdag, maart 10, 2009

APK voor scooterreparateurs

De beslissing is gevallen, ik ga de scooter verkopen! Ik ben er hélemáál kláár méé.

De scooter staat sinds zaterdag bij een motorzaak in Rotterdam. Dat deed ik omdat deze zaak mij een grotere accu verkocht. Dus dan ga je niet naar die andere motorzaak, althans in mijn beleving van klantenbinding.

Afgelopen vrijdag was ik bij deze motorenzaak en vroeg of zij het busje wilden bellen voor transport en reparatie naar hun zaak.
Zaterdag werd mijn scooter daar gebracht en ik belde deze motorenzaak voor de zekerheid op. Geen probleem, alles zou in orde komen. Ik werd gebeld wanneer de scooter gerepareerd was.

Vandaag belde ik voor de zekerheid, en toen wisten ze niet eens van wie de scooter was. Dat deed voor mij de deur dicht. Ik ga van deze scooter af en wel zo snel mogelijk. Ik ben er klaar mee.
Vlak voor sluitingstijd ging ik nog even langs en de man vertelde me dat hij pas op 6 april tijd heeft om deze scooter verkoopklaar te maken.

De man vertelde me langs zijn neus weg, dat alarm en Tom-Tom te veel is voor de accu van deze scooter. Lekker dan dat deze man me dat vertelt, wat heb ik daar aan? Dat had de verkopende partij me beter kunnen vertellen.

Inmiddels is me duidelijk dat scooterhandelaars elkaar allemaal steunen en als klant heb je nergens recht op.
De scooter reed 7.700 km, ik ben 25 dagen aan reparatie kwijt geweest. Ik heb hem twee maanden laten staan, omdat ik geen vertrouwen in scooters en reparateurs had. Totaal heb ik de scooter nu 14 maanden in bezit. Hiervan heb ik 10 maanden gereden.
Misschien heb ik een probleem met de scooter, maar nog meer met de reparatie, de garantie, whatever.

De scooter een vervanging voor de auto? Laat me niet lachen. Een goede vervanging voor woon-werk-verkeer? Hahaha.

Er is een wetsvoorstel in de maak voor een APK keuring voor scooters?

APK keuring voor scooterreparateurs ven verkopers zul je bedoelen. Graag een wetsvoorstel, dat niet iedereen zich een reparateur mag noemen.

Update: Belde vanmiddag de motorenzaak, dat de scooter was 'gerepareerd'
Reparatiekosten 35 euro voor personeelswerkzaamheden, dat volgens Kymco in de garantieperiode gratis is.
Het alarm was niet goed aangesloten en zorgde voor overbelasting van de scooter. Tussen de tom-tom en de scooter had een onderbreker moeten zitten, sprak hij.
Wordt vervolgd.

1 opmerking:

  1. Goede beslissing! Zoals je zelf ook schrijft, hij stond bijna meer bij de reperateurs dan dat je erop reed. En een APK voor scooterreperatuers, na het lezen van jouw blog ben ik het er helemaal mee eens.

    Ik denk dat als je scooter wilt rijden, je zelf heel handig moet zijn met het maken van die dingen. Anders is het dus geen alternatief voor de auto.

    BeantwoordenVerwijderen