vrijdag, maart 13, 2009

Broer is getrouwd, ik heb een nieuwe schoonzus

Verliefdheid is niet aan leeftijd gebonden. Dat wist ik wel, maar ik dacht altijd:

"Dat ziet er niet uit, als je zo oud bent, dat klopt vast niet."

Nu weet ik oude mensen kunnen ook tot over hun oren verliefd zijn. Ze straalden. Vaak komt het niet voor, daarom is het ook zo bijzonder. Beiden zijn verhuisd om in een appartement hun nieuwe leven te beginnen.  

Dat mijn broer daarvoor zijn vrijstaande huis op 510 m2 grond heeft verlaten is ongelooflijk. 
Zij was ook erg gehecht aan haar vorige woonplaats, maar heeft gekozen voor de woonplaats van mijn broer. 

Gisteren kreeg ik de bekende vragen, wanneer ga jij nou?  Ik antwoordde dat het niet zo moeilijk is om iets te beginnen, maar vooral moeilijk om het te houden.

Er waren tijdens de receptie tegen de 250 mensen. Het was het maximum van het multifuntionele gebouw. Ook veel mensen die ik kende. 

Om een vrouw moest ik zo lachen. Ik kende haar niet persoonlijk, maar wist dat ze met een mij bekende man samenwoonde.
De man vertelde mij eind vorig jaar dat hij mij altijd leuk had gevonden. Ja, dat vertelt hij nu.
Hij kreeg in deze zaal niet de kans om ook maar iets tegen me te zeggen. Zij deed alsof ik haar goed kende, maar het was de eerste keer dat ik haar sprak!

Een ex-collega waar ik altijd goed mee optrok was er met zijn vrouw. Hij roemde het huwelijk. Via mijn broer hoorde ik dat de vrouw en hij al jaren niet meer het huwelijk consumeren. Het is dat ze gelovig zijn en kinderen hebben, anders waren ze geen stel meer.
Mijn ex-collega roemde het huwelijk en raadde het mij aan.

Gisteren dacht ik nog, wat fijn om zo getrouwd te zijn, maar vandaag denk ik: Ik zou nooit mijn vrijheid op willen geven, tenzij het wel zo'n verschrikkelijke goede man is, waarvan ik nu weet dat ik er nooit spijt van krijg. Brr..., ik moet er niet aan denken. Een LAT relatie dat vind ik prima.

Mijn cadeau was 20 euro voor het goede doel "de Israëlische gaarkeukens" en 10 euro voor een bloemencadeaubon en een kaartje met een gedicht aan een roos. Dit goede doel was door het echtpaar gekozen. 

3 opmerkingen:

  1. gefeliciteerd met het huwelijk van je broer en schoonzuster.
    En wat een origineel idee dat cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Schuldige, dank. Grappig dat het zo goed bij mijn weblog past.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Proficiat met het huwelijk van je broer en schoonzus!

    BeantwoordenVerwijderen