donderdag, maart 19, 2009

De laatste wintergroenten geoogst


Vandaag scooterde ik uit mijn werk direct naar de moestuin. 

Het was mijn bedoeling om de net geplante tuinbonen, en gezaaide peulen van water te voorzien. Het had al een tijdje niet meer geregend. Het zou vast droog zijn.

Mijn ene broer was een midweekje weg en mijn andere broer net getrouwd. Groot was dan ook mijn verbazing om te zien, dat de laatste prei geoogst en wel op een platte kar lag, de sprtuitenplanten waren verdwenen, de druiven gesnoeid. Zoveel activiteit had ik niet verwacht. Ik belde met mijn net getrouwde broer.  Ja, hij was al aan het werk geweest en het weer was prachtig mooi, dus waarom niet. 

Water geven aan de peultjes en tuinbonen was volgens hem overbodig en of ik wel heel snel zoveel prei wilde pakken als ik maar wilde en snel naar zijn huis wilde komen. Ik sputterde drie keer tegen en even zoveel keren kreeg ik te horen dat ik toch maar moest komen.

Ik kreeg wat te drinken en een zak spruiten mee naar huis.  De tijden dat ik na mijn werk binnen kon komen vallen en gelijk mee kon eten, die zullen wel voorbij zijn. Het was gezellig.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen