donderdag, maart 12, 2009

Genuanceerder over scooterhandelaren en reparateurs

De scooter is 'gerepareerd'. Het alarm is verwijderd en de tom-tom onttrekt geen electriciteit meer van de scooter.

Fred Motoren repareerde de Kymco en hij kent mijn vorige scooterleverancier "Het tweewielerpaleis" goed. Voor deze Kymco leverde hij de pizzadrager. Op de pizzadrager heb ik een mand met deksel geplaatst. Goed voor de dagelijkse boodschappen en het gemakkelijk meedragen van de kantoortas.

Fred motoren vertelde dat het alarm niet goed geïnstalleerd was en dat de tom-tom rider een energie-onderbreker had moeten hebben.

Ik vertelde dat ik helemaal geen alarm wilde hebben, omdat ik Datatag meer dan voldoende vond. Het Tweewielerpaleis vond toch dat ik hem nodig had.
Volgens Fred motoren is Data-tag achterhaald door het kenteken, waarop ik stelde, dat veel scooters in onderdelen verkocht werd. Data-tag plaatst een herkenbare en geregistreerde tag op vrijwel ieder onderdeel.

Ook de andere zeer goede en klantvriendelijke motorenzaak Piet Hordijk Motoren vertelde me dat de Kymco niet goed was afgeleverd. Ook zij hadden al enkele verbeteringen aangebracht.

De rustige eigenaar van Fred Motoren komt iedere keer goed bij mij over, en deze zaak is goed met het openbaar vervoer bereikbaar. Bovendien is deze op een lutele paar kilometer van mijn werk verwijderd.
Fred motoren vertelde me bij de vorige tweetactscooter al dat de uitlaat vernieuwd had moeten worden bij tienduizend kilometer, toen ik langzaam rondreed bij 13.000 km. Tweewielerpaleis vertelde me toen dat hij niet wist waarom de scooter langzaam reed. Hij zou hem dan een paar dage mee naar huis moeten nemen om dat te weten te komen. Het probleem was opgelost met een nieuwe uitlaat.

Ik ben het vertrouwen in de Kymco kwijtgeraakt. Als het ding maar iets anders doet, ik alleen maar denk "Help er is weer iets."

Het Tweewielerpaleis vertelde me drie maanden terug dat de inruilwaarde 900 euro was.
Fred motoren vertelde dat de dagwaarde voor verzekering 1000 euro is en dat hij er 850 euro voor gaf bij inruil.

Hij zag dat ik scooteren heerlijk vind. Hij heeft een zaak met veel scooters en motoren en liet me op een Sym zitten. Een Peugeot of Vespa wil ik niet, dit zijn de scooters die het meest gestolen worden. Ik heb niet gekeken naar grote wielen of andere dingen die ik belangrijk vind. Voor 1000 euro meer heb ik een nieuwe scooter inclusief extra verzekering en een gratis helm. Ik ga voortaan met helm scooteren. Ik hoop met de Sym 15.000 km inclusief onderhoudsbeurten te rijden. Als dit lukt zonder gedoe, dan hoop ik weer wat plezier in het rijden terug te krijgen.

Fred motoren verzekerde me dat de Sym geen graag gestolen scooter is.

Het spijt me dat ik geen scooter kocht bij Hordijk motoren. Ik had ze graag de klandizie gegund. Het is een wereldzaak, maar te ver van het openbaar vervoer verwijderd.

Update: een reactie van Hordijk: 200 meter bij ons vandaan komt bus 35.
Die komt bij keerpunt lijn 4 en ook de metro bij het winkelcentrum Binnenhof is in 10 minuten heel dichtbij.

Ik had al bijna 900 euro gereserveerd voor de aanschaf van een nieuwe scooter, dus het zij zo.


Update maart 2010: Tweewielerpaleis bestaat niet meer. Toch jammer om te zien dat een zaak niet meer bestaat. Ik ken de reden niet. De zaak werd gestart door vader en overgenomen door zoon.

1 opmerking:

  1. Bedankt voor het compliment maar dat van het openbaar vervoer klopt niet hoor, nog geen 200 meter bij ons vandaan komt bus 35.
    Die komt bij keerpunt lijn 4 en ook de metro bij het winkelcentrum Binnenhof is in 10 minuten heel dichtbij.

    CycleCentreGroup Piet Hordijk

    BeantwoordenVerwijderen