maandag, maart 16, 2009

Internetbellen

Mijn provider is tegenwoordig  Online, voorheen was dit achtereenvolgens Wanadoo en daarna Orange.

Ik vind de service van  Online met afstand beter dan mijn vroegere kabel-provider  Caiway.

Bij Caiway, was het webmailprogramma dramatisch, de snelheid stukken minder en ik betaalde meer, ook de helpdesk was waardeloos bij Caiway en kostte toen 40 cent per minuut.

Online heeft/had zelfs helpdesk per e-mail en anders 15 cent per minuut voor een 0900-nummer. Bovendien een website die echt helpt bij het oplossen van problemen. Ik ben een tevreden klant. Online is wel goedkoop, maar niet de goedkoopste.

Nu bel ik dan eindelijk via de vaste telefoon via het het Online-modem voor vier dent per gesprek met de rest van de wereld die op vaste telefonie is aangesloten.
Ik betaal hiervoor 5 euro per maand. 
Helaas is mijn telefoonnummer afgeschermd voor nummerweergave. Dat vind ik een probleem. Zelf ben ik altijd blij wanneer mensen hun nummer achter laten.

Het nadeel van internet bellen is dat mijn modem nu de hele dag aan moet staan. Ik had mijn modem achter een aan-en uitknop gezet. Mijn electriciteitsrekening zal oplopen.

Ik had een belbudget abonnement via KPN. Ik belde altijd met mijn mobiele telefoon, omdat ik bij GSMweb in het begin een maandelijks 500 minuten abonnement bij Telfort voor 2,50 had.
Dat was toen, de goede oude tijd. Dat is niet meer zo. In mei loopt het huidige mobiele abonnement af en ik overweeg om dan maar 200 minuten te bellen.

Ik loop warm voor een smart toestel met 200 minuten abonnement, misschien wat smsjes sturen en internet mogelijkheden. Ik vind ze prachtig.  Laat ik het zo zeggen, ik vind het net zo mooi als een espresso koffietzetapparaat. Mogelijk dat ik toch mijn portemonnee meer liefheb.
Ondertussen heb ik de bladzijden uit de vorige Consumentengids met informatie over smarttelefoons gekopieerd en verlekker ik me. Wie weet, het is nog geen mei.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten