maandag, maart 02, 2009

Nieuwe accu in scooter geplaatst

De accu die ik op 19 januari, twee dagen voor de operatie  kocht bij een scooter/motoren zaak in Rotterdam, plaatste een kennis vanavond in de Kymco Agility Limited edition scooter. De accu is groter dan de bestaande en het was een enorm gewriemel om hem er in te krijgen.

De bijgeleverde schroeven waren te kort. De schroeven van de vorige accu waren langer, maar al met al duurde het lang voordat hij er in zat.

Het alarm werkte nog steeds een beetje maar was nauwelijks uit of aan te zetten. Uiteindelijk lukte het, en startte ik de scooter. 

Brandde een zekering door. In de scooter zat een tweede reserve zekering, maar deze brandde ook door. Kennis ging terug naar huis en onderweg dacht hij: Misschien heb ik de accu wel verkeerd om geplaatst de plussen en de minnen omgedraaid. 

Morgen of een andere dag deze week maar weer naar die zaak om een reserve zekering te halen en wat langere schroeven en dan de volgende kennis maar eens vragen om hem er opnieuw in te zetten.

Update dinsdag 3-3: Motorenzaak gaf eerst 1 zekering mee, maar op mijn verzoek kreeg ik twee zekeringen in een doosje. Vanavond kwam buurman langs, draaide de draden van plus en min om, en warempel, de nieuwe zekeringen brandden weer door.

Wat moet ik nu nog doen? 
  • Oude accu er in en deze opladen
  • Busje bestellen a 30 euro en deze naar de motorenzaak van de accu of een andere motorenzaak laten brengen
  • De originele fietsenmaker de scooter laten ophalen en dan van voor af aan weer hopen dat het ding ooit gemaakt gaat worden.
  • Het ding in de sloot rijden en er nooit meer uithalen
  • Het ding naar de schroot brengen

Ik word hier doodziek van!

Update 7-3-2009: Sheridan, de vervoerder met busje voor kapotte tweewielers haalde de scooter op  en deze is nu naar Fred Motoren in Rotterdam.  Voorwiel was geblokkeerd. 
Sheridan die als een soort ANWB fungeert, vertelde me dat de Yamaha Neos, de minste problemen gaf. De Neos vind ik met afstand een lelijke scooter.
Fred Motoren doet niets met de Kymco verplichte garantie. Accepteert hij niet. De vergoeding is te klein. Ik zal moeten dokken.

2 opmerkingen:

  1. Schuldenvrij levendinsdag, 03 maart, 2009

    Zou maar uitkijken als die er verkeerd in zit kan die ook nog in brand vliegen door de kortsluiting!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Schuldenvrij, dat zou een mooi einde betekenen van deze drama scooter.

    BeantwoordenVerwijderen