vrijdag, maart 27, 2009

Prive uitgaven maart 2009

De totale prive uitgaven inclusief klein onderhoud, kleding enz. bedroegen 407 euro

54 eten
55 Fun
41 Cadeau's 
126 Onderhoud, eeuwig en altijd is dit de grootste post. Het houdt niet op. Dit is het kleine onderhoud, groot onderhoud gaat via de Vaste Lasten pot. 31 euroaanvulling Boerenbontenservies bij Marskramer (50% korting) 34 euro voorschieten tandarts, 14 euro batterijen met name de rookmelders, een paar euro aan boterhammenzakjes, zeepdispensers, 32 euro aan extra sleutels.
91scooter

Het totaal is dit keer klein, dat komt omdat ik door het vele grote onderhoud en de nieuwe scooter, mijn spaarsaldo niet teveel wilde aantasten. Het is gelukt!

Het bedrag aan eten was minimaal,  gezien de weinige keren dat ik thuis at, op mijn bescheiden manier.

Invordering:
De niet-betalende-gast, betaalde uiteindelijkop 26 maart 2009 toch, na slechts één brief van incassobureau Cashcontrol
Voor het invorderen heb ik niet uitvoerig internet geraadpleegd, zoveel tijd heb ik niet. 
Mijn juridische nicht raadde het me af om zelf naar de kantonrechter te gaan, het is mogelijk duurder dan de invordering 207 euro.

Cashcontrol staat bij mij goed bekend. Ze namen deze zaak pas aan, nadat ik goed onderbouwd telefonisch en per e-mail vertelde dat ik niet een spookfactuur aan het invorderen was. De volgende dag ontving ik een voorschot factuur van 150 euro voor alle eventuele te maken kosten gedurende de invordering tot en met de kantonrechter, die ik direct betaalde.
Mijn ex-gast ontving een potige brief met een extra post van 37 euro incasso kosten. Hij betaalde aan mij alleen de factuurkosten.

Ik ben blij dat hij betaalde, ik heb mijn tanden laten zien, wat ik verder kwijt ben aan incassokosten, het zij zo. Ik heb niet over me laten lopen, ook al adviseerde mijn omgeving dat. De commentaren bij dit web-log hebben mij echter aan het werk gezet.

Update 29-4-2009: Hij betaalde toch ook maar de incassokosten en rente van Cashcontrol. Jippie!!!! Krijg ik het voorschot terug.  Ik belde de incassomedewerkster en bedankte haar. 

3 opmerkingen:

  1. Geweldig dat die man uiteindelijk over de brug gekomen is. Wat ik me afvraag: wie moet nu die €37 betalen?

    Jouw leven is echt 180 graden gedraaid! Hartstikke leuk om te lezen, geniet ervan!

    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed van je dat je het er niet bij hebt laten zitten. Het is toch te gek voor woorden dat mensen misbruik willen maken van een ander.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Ellen, zodra ik weet wie de 37 euro betaalt hoor je het.

    Ja, ongelooflijk hè, ik ben steeds iets minder bang voor commitment, nu ik zoveel betrokkenheid terug krijg.

    @Schuldenvrij, dank. Maar kennelijk betaalt hij alleen het bedrag aan mij en die 37 euro extra niet.
    Kost het mij nog meer geld.

    BeantwoordenVerwijderen