zondag, maart 22, 2009

Wat kijk ik uit naar St. Salarius

De maand was door het vele onderhoud, de extra aflossing, de vermindering van het spaargeld moeilijk.

Bovendien miste ik de betaling van 207 euro van  de gast die hier 9 dagen verbleef, maar niet betaalde. Hij was denk ik een beetje boos, dat hij moest vertrekken. Ik had een overbruggingstermijn voorgesteld, waar hij geen gebruik van maakte. Omdat hij al maanden hier enkele dagen per week logeerde, en het "moeilijk" voor hem was afgepast geld neer te leggen, ging ik akkoord. Nou ja, een leermoment, waardoor ik vervelender ben geworden naar andere bedrijven. 

Ik wist dat ik door de grote vermindering van spaargeld vanzelf meer ga consuminderen. Ik wil niet vaker dan strikt noodzakelijk van het opgebouwde potje afpakken.

Gelukkig heb ik nu buitenlandse gasten, die betaalden en die het naar hun zin hebben. Het bedrijf waarvoor ze werken wilde hun verblijf zelfs verlengen. Maar ik heb al weer andere gasten die maar twee dagen blijven, en ja, beloofd is beloofd. 

Net toen ik eind vorige week aan het einde van mijn geld zag, besloot Mr. Salsa met mij mee te gaan naar Berlijn, tijdens de pasen. Het kostte slechts 100 euro meer. Hij zei dat hij het over zou maken. Voor de zekerheid betaalde ik.  Nu wacht ik op de transactie bank naar giro.

Kreeg ik toch nog een uitnodiging van een nichtje om op de verjaardag van haar a.s. echtgenoot te komen. Dat waardeer ik en ik kocht op haar advies een cadeaubon bij Bever Sport van 15 euro.

Zo waren aan het einde van mijn geld nog enkele uitgaven, waardoor gistermiddag bij de Aldi het pinding van de Postbank me vertelde," u hebt saldotekort". Ik gebruikte toen maar de DSB-pas, de rekening voor mijn vaste lasten om te betalen.

In al die jaren dat ik consuminder is het me nog niet eerder gebeurt dat ik geld te kort had. Ik stond wel eens een beetje in de min. Maar geld te kort? Niet!
Ik zal dan nog een keer naar mijn spaarrekening moeten en daar geld van af halen. Daar baal ik van! Of ik zie twee dagen te overbruggen met het saldo op de vaste lasten rekening. Volgende maand haal ik het wel in met veel klanten.....

Mijn  streven is juist met mijn kleine bedrijf er bij, aan het einde van dit jaar flink geld extra gespaard te hebben, maar soms is het niet anders.
Binnenkort volgt weer de verantwoording van de privé uitgaven van deze maand. Maar omdat deze maand weer veel onderhoud had, en de uitgaven soms moeilijk te volgen zijn, liep het spaak. 

Update 23-3-2009: De vordering gaf ik  uit handen aan Cashcontrol. Het tarief is 35 euro op het factuurbedrag van 207 euro. Redelijk vind ik. Ik hoop dat de vordering via de kantonrechter gaat lopen. Veel verstand heb ik er niet van, maar binnen is binnen.

Update 26-3-2009: Het geld is binnen. Eén brief van Cashcontrol en alsnog Kassa.
Hij betaalde aan mij en 'vergat' de extra kosten van Cashcontrol, namelijk 37 euro.
Update 29-4-2009: De incassokosten + rente van Cashcontrol betaalde hij ook. Ik ga het voorgeschoten bedrag van 150 euro ook terug ontvangen. Jippie!!!

3 opmerkingen:

  1. Tja, nooit leuk, die dagen die je over hebt aan het eind van je geld. Maar het positieve is dat je weet waar het naartoe is gegaan. En er zitten dingen bij waar niet aan te ontkomen valt.
    Wel zuur dat je dan zo'n wanbetaler hebt. Weet je niet wie zijn werkgever is? Want hij logeerde toch bij jou om te kunnen werken? Dan zou je daar ook nog een briefje/email aan kunnen wagen.
    Zit meneer waarschijnlijk niet op te wachten... maar ieder het zijne.. toch?

    Greetz,
    Jacqueline.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De gast die € 207,- niet betaalde is gewoon diefstal.

    Bij wijze van spreken draai je ieder dubbeltje 3x om voordat je hem uitgeeft maar dit laat je zomaar liggen. Ik zou er nog eens achteraan gaan.

    Ik weet niet of hij een ZZP-er was en daarom wat verder van huis werkte maar doorgaans worden dze boys goed betaald en is € 207 voor 9 dagen absoluut "Pocket money" Het beetje boos zijn omdat hij daar niet langer (lekker goedkoop) kon overnachten is geen goede reden. Zo werkt het ook niet in het hotel waar je € 100 per nacht betaald. Ik zou contact opnemen en eventueel een bijstandsverzekering inschakelen als je die hebt. Dit is werkelijk schandaling en zoals ik al eerder zei "DIEFSTAL" Waarschijnlijk brengt jouw milde en makkelijke houding hem ook niet in de mood om te uitstaande rekenening te voldoen. Als de bromfietszaken in jouw blog zo makelijk met hun klanten om zouden gaan dan zouden ze binnen een paar maanden failiet zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Jacqueline, ja, dat had ook gekund. Maar ik had al gebeld, geschreven. Hij reageert niet.

    @Anoniem, jouw reactie heeft er bij mij voor gezorgd dat ik bij mijn broer informatie heb gevraagd en vandaar een e-mailtje stuurde aan een incassobedrijf.

    BeantwoordenVerwijderen