maandag, maart 23, 2009

Weer een onverwachte verjaardag!

Gistermorgen werd ik met mijn neus op de jarige zoon van Mr. Salsa gedrukt. Hij werd 9 jaar.

Ik had nog niet verwacht dat ik zou worden uitgenodigd voor de verjaardag, want zijn opa, oma, broer, zus, oom, tante en neefjes en nichtjes zijn er ook. 
We kennen elkaar nog maar kort.

Hij nodigde me uit, ik had hier geen rekening mee gehouden, ik ben aan het einde van mijn geld en met slechts 6 euro in mijn portemonnee, maak ik geen goede indruk bij zijn zoon.

Zijn zoon vertelde me dat hij pas iets had gekocht van geld dat hij kreeg. Ik vroeg aan zijn vader of hij die dingen soms ook bij Blokker kon kopen. Via het Nipo ontvang ik jaarlijks meestal 5 Blokker cadeaubonnen voor het invullen van enquetes. (Meedoen met Nipo doe je door het sturen van een e-mail.)
In een verjaardagskaart van de Wibra (0,39) stopte ik twee Blokker cadeaubonnen van 10 euro.
Zijn zoon was er blij mee en gaf me een spontaan bedankje. 

De broer van Mr. Salsa blijkt een collega van me te zijn. Zelfs in het vorige bedrijf was hij een collega. Hij belde me toen hij net bij dit bedrijf werkte! Kleine wereld toch.
De familie voelde goed aan, of ik in mijn eigen familie aankwam. Wow.

7 opmerkingen:

  1. Een kind van 9, wat je niet eens goed kent, geef je 20 euro voor zijn verjaardag en je eigen broer voor zijn bruiloft 30 euro??

    Beetje maathouden lijkt me verstandig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor een 9-jarig kind zijn voor veel minder ook wel leuke cadeaus te verzinnen. En als je het niet wist was een cadeaubon natuurlijk ook meer dan genoeg geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent verkeert bezig nu 20 euro volgend jaar kijk dat kind er naar uit hoeveel krijg ik nu??? het is wel goed bedoeld maar verkeerd voor een 9 jarige
    even na denken Hoor----

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zo dat heb je goed gedaan.. van de bonnen je kan ze moeilijk doorknippen he..
    en hmm gezellig.. lief toch dat ie je gevraagt heeft.. jou keuze om wel te gaan.. goed zo..
    ook voor het kind is het leuk. zeker als er nog een extra kadootje bijzit..
    dat van de familie zit wel snor..
    altijd spannend!!
    enne hoorde we je een tijd geleden niet zeggen voor mij geen relatie wat verandelijk is de mens toch ..nou alleen is maar alleen.
    gr patsie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal goed hoor om de jarige zoon extra te verwennen.
    Het ligt toch altijd al heel gevoelig zo.n nieuwe vriendin van vader.
    Je broer kent je zo goed, die denkt niet eens na over wel of geen kado voor z,n trouwdag.
    Was je mooi in je nieuwe jurk?
    Leuk hoor, alles wat je nu overkomt. Geniet er van!
    Liefs.. A3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk om te lezen, dat het zo goed gaat!

    Als het om verjaardagcadeau's gaat, binnen de familie, geef ik een kind tot en met 10 jaar 10 euro. Een kind van 11 tot 16 jaar krijgt 12,50 en alles boven de 16 krijgt 15 euro.
    Mijn eigen kinderen krijgen wel een wat duurder cadeau en voor schoolvriendjes, houd ik een bedrag van 7,50 euro aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Allen, Mr. Salsa is het met jullie eens, hij vond het ook (te) veel.

    @Mijn broers en zussen, wij geven elkaar geen cadeautjes. Wat je nu geeft, krijg je de volgende keer weer terug. Je zit constant te denken, is het teveel, is het niet te weinig. Past dit wel bij de wensen van de jarige?
    Wij zijn gestopt met cadeautjes voor verjaardagen.

    Daarom is 30 euro voor een bruiloft inderdaad niet veel, maar wij geven elkaar niet veel.
    Bovendien was het een goede doelen cadeau. Contant gegeven is niet aftrekbaar van de belasting. Daar wordt meestal niet zoveel voor gegeven.

    @Willeke, de pa van de jongen is het helemaal met je eens.

    @Patsie, zo is het alleen is maar alleen, maar wanneer de relatie slecht is, is het beter om alleen te zijn.

    @A3, die jurk was weinig kwaliteit, maar wel leuk. Voor de bruiloft vond ik hem niet goed genoeg. Maar voor het gewone dagelijkse leven is die prima hoor.

    Ik droeg een wijde vlotte rok, met een hakje onder mijn schoenen.
    Die rok was ook niet het je van het, maar kennelijk is mijn uitstraling anders. Ik kreeg zoveel complimenten.
    Helaas is de rits gesneuveld.

    BeantwoordenVerwijderen