dinsdag, april 28, 2009

De spaarrekening is weer eens wat gespekt


De spaarrekening is de laatste week 670 euro vetter geworden. Dat is voor het eerst dit jaar dat ik geld ga storten in plaats van geld ga onttrekken. Het saldo is nu 5723,39  euro.
Ik nam dit jaar 11.798,28 op, onttrok dit aan de spaarrekening beter gezegd.

Zou ik nog 10.000 euro sparen dit jaar?  Wil ik dat eigenlijk nog wel? Waarom zou ik dat doen? Ik ben het gewoon gewend geworden, zuinig omgaan met geld. Volgens vriend is dit zelfs een van mijn pluspunten. Niet zo verwend vindt hij. Ik kan wel schrijven over zijn situatie, maar dat doe ik niet, om privacy redenen.

Laat ik maar gewoon doorgaan met consuminderen, want een gespekte bankrekening voelt goed. 

De hypotheek lostte ik dit jaar 10.000 euro af, het onderhoud kostte 5.410,70 euro en de nieuwe scooter 1.000 euro, totaal 16.410,70
Het opgenomen spaargeld is met 13.400 euro  minimaal geweest.

2 opmerkingen:

  1. Een gespekte spaarrekening kan een hoop rust geven.
    Mijn vriend werd in zijn proeftijd bedankt voor de eer. En in deze tijd heb je niet de volgende dag alweer een andere baan. Dus dan klop je aan bij het UWV. Voordat die gaan storten ben je al wel even verder. Wij zitten nog op de eerste storting te wachten. Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren. Een bekende heeft toen 3 mnd moeten wachten.
    Gelukkig heeft mijn vriend na 2 weken en 1 dag weer een andere baan weten te vinden en gelukkig kan hij daar al a.s. maandag beginnen.
    De stand van onze spaarrekening heeft er wel voor gezorgd dat we ons niet druk hebben gemaakt en toch ook nog (normaal) konden leven. Gaf dus een hoop rust.

    Greetz,
    Jacqueline.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Jacqueline, Gefeliciteerd met de nieuwe baan. Ik hoop dat de baan ook naar de zin is. Want dat is natuurlijk dubbel prettig.

    Gelukkig dat jullie consuminderen.

    BeantwoordenVerwijderen