zaterdag, april 04, 2009

Familie informeren over de vette verkering

Mijn familie en omgeving begon ik de laatste paar dagen voorzichtig in te lichten over de vette verkering.

Met voorzichtig bedoel ik dat ik slechts aan één en hooguit twee personen iets hoef te vertellen en de tam-tam doet verder zijn werk.
Ik weet weer waarom ik vaak op mijn hoede ben met iets te vertellen.

Ik doe het zelf ook, wanneer ik iets al lang weet, doe ik bijzonder verbaasd tegen de persoon, en nee, echt, dat wist ik niet. "Wat vertel je me nu? ",  zeg ik dan.
Het moet dan als het ware voor de persoon in kwestie lijken alsof ik het echt nog niet wist. Nee, de tam-tam werkt niet altijd......

Maar ik ken mijn elf veel oudere broers en zussen goed genoeg om te weten hoe het werkelijk gaat. Ik wacht nog op de familiebrief en dan zet ik het nieuws er in. Ik weet wel dat je na bijvoorbeeld zes maanden weet of een relatie een lang leven beschoren is. Mezelf kennende weet ik zeker dat ik het beste die periode aan kan houden.

De omgeving is veel gemakkelijker ingelicht. Dit zijn de mensen die wat verder van me af staan, de wat lossere contacten. Dat is niet zo'n probleem.

2 opmerkingen:

  1. Ik zwijg als het graf hoor.....
    Maar...., wat ik me afvraag.

    Zo,n grote familie en niemand leest..
    OK, ik stop maar.
    liefs A3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @A3, Je kunt verzekerd zijn, dat ik subiet stop met loggen zodra ik daar op wordt aangesproken.

    BeantwoordenVerwijderen