woensdag, april 08, 2009

Ik ging te ver in mijn consuminderdrang

Iemand tipte: "Wordt nu lid van de AVRO voor 7,50 en ontvang een toegangskaartje voor Tarzan in het Scheveningse circustheater."

Ik werd lid, en vanavond was het dan zo ver. Achteraf is het makkelijk te zeggen dat ik spijt had van mijn beslissing.  
Ik nam me vanavond voor om me toch maar weer aan mijn principes te houden. De AVRO is niet mijn omroep, ik heb niets met de AVRO. 
Alleen voor een gratis kaartje lid worden van een omroep waar ik niets mee heb, dat kan ik eigenlijk niet verkopen.  Het riekt naar oplichting, dat ik voor een musical omkoopbaar ben. 

Ik ben nu lid van POWNED en de AVRO. Vroeger werd je van één omroep lid en niet van twee. 

Nee, het voelt niet goed, en ik ga me weer aan mijn principes houden. Consuminderen is één ding, leven als parasiet is niets.

5 opmerkingen:

  1. Ja ken dat, zijn echt van die lokkertjes waar je achteraf van denkt wat heb ik nu eigenlijk verdiend??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi,

    Ik herken het wel. Als geld zo belangrijk is doordat je er erg weinig van hebt of, zoals in jouw geval, dat je erg veel verloren hebt, dan doe je wel eens zo iets terwijl het helemaal niet bij je past. Mijn compliment dat je jezelf en je principes al weer zo snel hebt terug gevonden.

    Ik lees je blog al heel lang maar heb nog nooit het idee gekregen dat je een profiteur bent of wilt zijn.

    Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou echt nooit lid worden van een omroep. Ik ga toch niet betalen om ze in de lucht te houden. Een slecht systeem wat mij betreft. Als het een officiele internetstemming zou zijn vind ik het prima, maar ik ga er echt niet voor betalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Schuldenvrij, nee het ging niet over het verdienen, maar dat ik onder valse voorwendselen ergens lid van ben geworden.

    En wanneer ik zo ben, dan ben ik omkoopbaar. En hoe kan ik dat zijn, wanneer ik hier op dit weblog soms zo mopper op anderen?

    Dus moet ik betrouwbaar en eerlijk zijn. Duurt ook het langst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik werd ook lid van een omroep (geloof de VARA), maar koos voor een gratis DVD. Die hebben we gekeken en nu kan 'ie op Marktplaats! Kosten weer terug en meer!

    BeantwoordenVerwijderen