maandag, april 06, 2009

Ruzie met internetbellen

Vaak ben ik niet thuis en ik wil wel graag mijn telefoontjes binnenkrijgen. 

Online geeft de mogelijkheid om alle telefoontjes door te schakelen. Ok, duur, maar soms moet je, want vandaag was ik weer eens niet bereikbaar voor mijn B&B. 

Ik vul op de site in dat ik alleen gebeld wil worden, wanneer ik de telefoon niet opneem. Lijkt me duidelijk en simpel. 
Ik probeer met Skype mijn huistelefoon te bellen, maar ik krijg direct mijn mobiele telefoon.

Na nog een half uur gepruts en veel wijzigingen, bel ik uiteindelijk de helpdesk van Online. Ze zetten het direct goed zeggen ze. 

Helaas, niet dus, want met mijn volgende test telefoontje met Skype bereik ik direct mijn mobiele telefoon!

Nog een keer gebeld, en nee, ik ben zelfs niet aan het internetten, volgens de wizzkid van de helpdesk. 
Ooit leverde Wanadoo, de voorloper van Online twee modems, ik stuurde er een terug, en nu met internettelefonie blijf ik bezig. Ergens in hun administratie staat dat ik met het terug gestuurde modem alles doe.

Ik gaf er de brui aan, maar belde toch nog  na een half uur  nog een keer, want ja, je moet toch wat.  En toen, eindelijk, de telefoon deed het weer, kennelijk had deze man van de helpdesk mijn juiste modem te pakken en gereset.

2 opmerkingen:

  1. Een grote ellende als je internettelefonie hebt via Online en er gaat iets mis, is mijn ervaring. Ik ga binnenkort verhuizen en calculeer de problemen alvast maar in.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Anna, Suc6 met de verhuizing.
    Ik hoop voor je dat het goed gaat.

    Jammer dat je elders je voicemail niet kan afluisteren.
    Instellingen voor telefonie gaan lastig op de website.

    Over internet ben ik tevreden. Over de snelheid van helpdesk meestal ook. Alleen telefonie kan beter.

    BeantwoordenVerwijderen