woensdag, april 29, 2009

Stoppen met dit weblog

Tot mijn verbazing sprak niemand mij ooit aan over dit weblog.  Ik sprak altijd af, dat wanneer iemand mij herkende en er met mij over sprak ik meteen zou stoppen.

Het is zover: "ik ben herkend en hierover aangesproken".

Ik voel me nu niet meer vrij om verder te bloggen. Jammer, maar helaas. Aan de andere kant sloop er ook een gewoonte in, iedere dag een logje. Iedere dag weer iets. Bovendien wijzigde mijn leven als single zich drastisch, doordat ik vette verkering kreeg.

Ik denk ook dat het tijd werd om na vier jaar te stoppen. Ik heb het lang volgehouden.

Dit blog heeft me geholpen mijn financiële en ook persoonlijke situatie te verbeteren. Een geweldige kans. 
Bedankt voor het lezen en de goede opmerkingen. Ik heb er iets aan gehad.

Alleen mijn spaar- en hypotheeksaldo blijf ik bijwerken.

34 opmerkingen:

  1. He, Wat jammer nou!!
    Ik ga je heel erg missen hoor.
    Dit is het enige weblog wat ik lees, maar ik begrijp je reactie.
    Liefs A3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ahhhhhhhhhh... neeh.. nou doe maar gewoon af en toe dan.. een berichtje hoe het met je is.. beloof je dat..
    jammer maar je bent echt mijn favoriete blogster.. lees al lang met je mee.. en vind het superknap,dat je mij enorm een zetje in me rug heb gegeven in de tijd dat ik het nodig had.. je tips.. heb ik echt veel aangehad..sinds ik een nieuwe baan heb voel ik me super ik word weer gewaardeert.. enne de centjes stromen binnen.. ook leuk.. maar let nog altijd op de ukkies..iedere cent telt.. tnx voor het leesgenot.. het wel en wee van je b&b.. enzv.. dikke knuf +liefs van patsie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zal je missen! Het ga je goed! Veel groetjes,
    zuinigaan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg jammer, dat je ermee stopt! Ik las je berichtjes altijd erg graag en zal je erg missen. Je was toch altijd een trouwe blogger.

    Hierbij wil ik je heel veel geluk wensen.

    Groetjes, Willeke.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh wat jammer,
    ik moet zeggen dat toen je zei als iemand mij herkend op mijn brommer zeg dan niets.... :) ik dacht toen nog nee dat zou ik ook niet leuk vinden.
    het zijn toch erg persoonlijke dingen die we in ons blog zetten.
    ik vond het heerlijk om je blog te lezen, helemaal toen er voor jou ook een omkeer kwam in je prive leven.
    ook al had dat natuurlijk niets met consuminderen te maken maar ik gun het je wel.
    er zijn een stuk of 5 weblogs die ik altijd lees en daar ben jij er een van.
    ik zal je dus ook missen.
    ik zou niet weten wat ik zou doen als iemand mij erop aanspreekt over mijn blog. ik zou mezelf in iedergeval niet meer zo vrij voelen om alles neer te zetten.
    geld is toch zo iets prive's.
    heel heel veel geluk toegewenst en diep in mijn hart hoop ik dat je misschien toch doorgaat.
    veel groeten jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Opnieuw begonnen,

    Jammer, maar begrijpelijk. Heel veel succes en het ga je goed!

    Groetjes Beertje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooooh!!! Wat verschrikkelijk jammer is dat. Ik lees je al heel lang, met heel veel plezier en soms herkenning.

    En nou net op het punt dat je leven een heel plezierige wending lijkt te nemen.

    Laat je ons zitten met een gigantische cliffhanger :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erg jammer. Al snap ik het wel hoor. Het wordt toch anders wanneer je weet dat er (semi)bekenden meelezen. Veel geluk met salsaman, B&B, alle overige dingen en ik zal hier af en toe nog een "blik" werpen of je misschien toch stiekum nog iets geschreven hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jammer maar wel begrijpelijk. Ik schrijf zelf alleen maar voor bekenden en familie en dat heeft zeker invloed op wat ik wel en niet neerzet. Wel veel plezier met je relatie en veel geluk in het vervolg gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oooo wat jammer. Ik snap het wel hoor, maar ga je zeker missen. Je inspireert me steeds weer om beter op m'n centjes te letten.
    Ik wens je veel geluk en hoop echt toch even, zo af en toe, iets van je te lezen.
    Dankjewel voor het steeds weer schrijven.
    Een trouwe lezer!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind het erg jammer, maar zeker ook erg begrijpelijk!
    Groetjes,
    Spaarvarkentje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jammer, altijd met veel belangstelling en plezier je goed geschreven en herkenbare verhalen gelezen.
    Het ga je goed verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel jammer hoor.
    Ik las al heel lang mee, maar reageerde nooit. Maar nu dus wel.
    Ik wens je het allerbeste,

    groetjes Maia Sue

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jammer. Maar wel te begrijpen. Veel succes verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het beste consuminder- en besparingsweblog van Nederland houdt ermee op? Bijzonder jammer! Maar als jij erachter staat is het de juiste beslissing. Bedankt voor je inspiratie en dat je ons een kijkje in je leven en portemonnee gunde... Het ga je goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Saai hoor, dit is mijn enige blok die ik leuk vind. Jammer dat het gebeurde en in cognito naar een andere site?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh, Opnieuw Beginnen, wat jámmer!!! Ik volg je blog al enige jaren en je hebt me geweldig geïnspireerd. Aan de andere kant is het nu misschien wel een goed tijdstip om er een punt achter te zetten. Ik zal je missen!!

    Liefs,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Echt jammer dat je stopt met je blog. Lees dit blog altijd met veel plezier en interesse!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heb weinig toe te voegen aan alle reacties: 't is heel begrijpelijk, maar jammer. Veel gehad aan dit blog op het gebied van consuminderen. Wens je 't allerbeste toe. Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jammer toch, maar goed, je houdt je aan de afspraak met jezelf.
    ik kwam graag langs om te lezen hoe het met je gaat - voelde zowaar enige "verwantschap".
    Het ga je goed, zo zonder dit blog. Succes nog !

    Marie B.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. nadat je naar Berlijn was geweest vond ik je schrijfstijl enorm veranderd. Je vertelde ook erg weinig over Berlijn, vond ik niets voor jou, en je schreef ook dat je omgeving vond dat jij en je vriend zijn veranderd. Toen dacht ik bij mezelf: als er nu ook nog iemand tegen haar zegt dat hij/zij weet dat zij dit blog schrijft, stopt ze er helemaal mee. En dat is nu helaas gebeurd. Ik vind het heel begrijpelijk dat je stopt, eerlijk gezegd verbaast het mij dat je niet eerder bent aangesproken door bekenden. Ik ben opgegroeid onder de rook van R'dam en kon uit jouw verhalen al vrij goed opmaken waar je woont, waar je werkt, waar je met je scooter rijdt enz, dus mensen uit jouw directe omgeving zullen je zeker snel herkennen.
    Ik vind het jammer, hoop dat je onder een andere naam toch weer een log start. Wens je veel geluk in de toekomst, samen met salsa-man!
    een trouwe lezeres

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik heb even een paar dagen gebaald (Moneygirl heeft immers ook net afscheid genomen), maar heb me er inmiddels toch maar bij neergelegd (wat kan ik anders).
    Het ga je goed, fijn dat salsa-man consuminderen een goede zaak vindt, het eens zijn over financiën is toch wel een (extra) pijler onder een relatie.
    Heeft degene die je herkende trouwens al spijt van zijn/haar actie?

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hééééél erg jammer. Het ga je goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ontzettend jammer! Wel begrijpelijk, je kunt toch niet meer alles vrij neertypen wanneer je weet dat iemand je kent. Anoniem gaat dat makkelijker. Succes met alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Jammer, dat je stopt, maar wel begrijpelijk. Ik heb je schrijven altijd heel leuk gevonden. Veel succes met de relatie en het consuminderen/sparen.
    Gr. Lege zakken vrouw

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Beste opnieuw begonnen,
    Ik heb je blog altijd met veel plezier gelezen, bedankt daarvoor.
    Het ga je goed!
    Sjaan

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heel jammer dat je bent gestopt. Maar ik snap het wel. Anoniem bloggen is vrijer. Als je weet dat bekenden meelezen blog je toch anders en misschien minder.

    Je was echt een voorbeeld voor me. Ik wens je alle goeds toe voor de toekomst.

    groetjes, Pien

    BeantwoordenVerwijderen
  28. @Bedankt.

    @Patsie, fijn voor je, een baan waar je plezier in hebt en verdienen. Leuk.
    @Zuinigaan, we hebben elkaar een beetje leren kennen door het bloggen en de persoonlijke e-mails. Leuk.Ik blijf je blog lezen.

    @Willeke, Ook je weblog Polderexpress, zal ik af en toe blijven lezen.

    @Jenny en Beertje, succes met het consuminderen.

    @Citroen, was leuk je ontmoet te hebben tijdens de uitgave van het boek "Jong en Schuldig".

    @Mens, Anoniem, Bijna Rijken Beroemd,Caro, Anoniem, Spaarvarkentje, Anoniem, Maia Sue,dank.

    N(euro)etje, eigenlijk was het jouw website. Ik sprak teveel en te vaak over jouw moestuinervaringen, vooral dat je zo snel was met nieuwe groenten. Hoe kom je daar op, was de vraag. enz. enz. Werd er zelf gesurfd. Tja.

    @Schuldige, ik heb niet kunnen tippen aan jouw schrijfstijl. Vaak duurde een blogje bij mij minder dan tien minuten. Mijn schrijfstijl is mede door het bloggen verbeterd.

    @Anoniem, dank/

    @Ellen, leuk je ontmoet te hebben zowel bij jou als bij mij thuis. We spreken elkaar nog.

    @Besparingsmeter, Anna, Annie B. dank.

    @Trouwe Lezeres, ja, dat dacht ik ook vaak. Ik weet zeker dat meerderen mij herkenden, maar nooit iets zeiden.

    @Hanna, Ri, Naomi, Lege zakken vrouw, Sjaan en Pien, dank.

    @Ik had nog door kunnen gaan met bloggen, maar ik zou teveel over mijn vriend bloggen. Had hem niet uitgemaakt als ik het anoniem deed. Maar ik wilde dat niet.

    Mijn aandacht ligt momenteel meer bij hem, dan bij consuminderen.
    Ik zou nu eerder het boek lezen over consuminderen in gezinnen, kinderen, eindexamens. Dansen, schoonfamilie. Vieren van moederdag.
    Als de relatie zich zo blijft ontwikkelen, dan gaan we over een jaar de huizen verkopen, evt. kopen van een vrijstaand huis, samen verder gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Schuldenvrij levenmaandag, 11 mei, 2009

    Heel jammer dat je niet doorgaat, maar kan de reden waarom je stopt wel begrijpen.
    Ik wens je dan ook heel veel geluk en succes toe met wat je ook gaat doen ik de toekomst.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Pas een paar dagen geleden las ik dat je er een punt achter zette. (had 'even' geen internet/pc)
    Waardeer je principes.
    Jammer jammer jammer, las je graag.
    En zal je best missen, maar begrijp je zeker.
    Veel geluk voor jou sowieso en natuurlijk met Mr. Salsa.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. hmm... thank you for this thread

    BeantwoordenVerwijderen