woensdag, april 15, 2009

Verlaging spaarrente is economisch lichtpuntje

Het verlagen van de spaarrente bij de banken is natuurlijk niet prettig, maar het betekent ook, dat zij kennelijk over voldoende inkomen beschikken om trouwe spaarders niet al te vast aan zich te binden. Kennelijk zijn er voldoende andere inkomsten.

De Anadolubank bood mij een depositorente aan van 5% voor 1 jaar omdat ik een 'trouwe' vaste spaarder ben. Nieuwe klanten ontvangen 4,6% voor 12 maanden. Ik vind de Anadolubank een prettige bank. Wanneer ik 's morgens voor 11 uur bel dat mijn spaargeld naar mijn girorekening moet, staat het daar meestal 's middags om 3 uur al.

Dat is aardig, maar zoveel spaargeld heb ik niet meer, anders had ik het subiet gedaan.

Onlangs verlaagde ik mijn spaargeld voor een extra aflossing 10.000 euro van de hypotheek en onderhoud van 5.410,70 euro, daar kwam nog een extra versnelde uitgave voor de scooter bij van 1021,00.  Een mager saldo van 5.000 euro resteert.

Bovendien sluit ik niet uit dat wij nog wel eens gaan verhuizen. Maar dan is er ook sprake van een geheel andere huishouding.  Maar zover is het nog niet, dat duurt minstens nog anderhalf jaar. 

Bernanke, de baas van de Federal Reserve deed gisteren een uitspraak dat hij nu ook de eerste lichtpuntjes zag die er op zouden kunnen duiden in de nabije toekomst het allemaal toch weer goed komt....

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen