maandag, september 21, 2009

Maandelijkse annuïteit verhoogd

Niet door een verhoging van de rente, maar door een wens van mijzelf heb ik besloten om honderd euro extra af te lossen.
In plaats van de gewone maandelijkse annuïteit van 659,20 ga ik 100 euro extra aflossten.

Het is me dit jaar niet gelukt om een extra 10.000 euro af te lossen, dus dan maar maandelijks 100 euro extra. Het is een druppel op de aflosplaat.

Op 1 januari 2010 zal mijn hypotheeksaldo 97.053,56 zijn.

Ik zal nog zeker een jaar in mijn huidige huis wonen, want vriend rookt en ik kan daar niet zo goed tegen, bleek op de zomervakantie.
Hij rookt niet in mijn huis, maar wel volop in zijn huis. Gelukkig niet meer op zijn slaapkamer, want dat stonk vreselijk. Hij vindt een aparte rookkamer niks... Ik wel, dus we komen hier voorlopig niet uit.


Update 25-11-09: Dat lukt dus niet, maandelijks 100 euro omhoog. Of ik moet maandelijks een verzoek indienen. Dat is een beetje te lastig. Dus laat maar zo, een vettere spaarrekening is voorlopig ook leuk.

10 opmerkingen:

  1. euh, welkom terug? Je bent er weer!!!!!!

    Gr.

    Pin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je weer wat van je laat horen Opnieuw Beginnen. Ik mis je stukjes ontzettend. Het is een goed plan om elke maand €100 extra af te lossen! Beter wat langzamer, dan helemaal niet! Ik wilde op je andere blog een reactie plaatsen, maar daar heb je maar 2 identiteiten en daar kon ik niet mee uit de voeten. Misschien kun je dat aanpassen en zo instellen als in deze blog.

    Groeten
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo allen, ja ik ben er nog steeds hoor. Leuk dat jullie reageerden.

    Ik heb deze e-mails niet in mijn persoonlijke e-mail aangetroffen, vandaar dat ik wat later reageer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hee, ik dacht, ik kom gewoon even langswippen en wat zie ik: je hebt weer wat geschreven!
    Hopelijk ga je ermee door ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk dat er weer een nieuw bericht op je weblog staat! Ik kan me voorstellen dat je een buffer op je spaarrekening wil laten staan, maar je zou ipv 10.000 misschien wel een paar 1000 euro extra kunnen aflossen? Dat geeft dan toch weer een fijn gevoel...
    NB: Als ik kijk naar je oorspronkelijke schema van 23/10/2008, heb je je doel voor dit jaar al bereikt, zie ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Anna, ik zie dat er een fout staat in het schema van 23 oktober 2008. Goed opgemerkt,

    Volgens het Nibud moet de besparingsbuffer ergens tussen de 3.600 en de 17.100 liggen.

    Enfin, gistermiddag in de woonplaats van mijn vriend gevallen met de scooter. Dat is ook een kostenpost.
    We zijn van plan om a.s. zaterdag naar de openhuizendag te gaan om ons te orienteren, oftewel om ons lekker te maken, want wat zie ik toch vaak mooie huizen staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Spannend! Maar als je iets moois vindt, zitten jullie wel met 2 huizen in de verkoop, oef.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Anna, Zo ver is het nog lang niet. Hij rookt en dat is een probleem, maar toch gaan we lekker rond kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow je bent weer aan het schrijven leuk dat je het toch weer opgepakt hebt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk hoor dat je er weer bent!

    Ik had Donald Duck al als kleurplaat aan m,n kleindochter gegeven.
    Geen kleurplaten , meer nodig hoor.
    Schrijf zo nu en dan maar weer een leuk stukje.
    Groetjes Adriana. (Randgemeente van Utrecht, weetjewel)

    BeantwoordenVerwijderen