maandag, oktober 12, 2009

Gooedbye DSB bankrekening

De betaalrekening die ik tot gisteren "had" bij DSB bestaat vandaag niet meer, ik ontving dit jaar 43,92 rente en betaalde geen kosten.

De verwachting dat ik te laat zou zijn met het overboeken van mijn centen, ongeveer ruim 330 euro werd vanmorgen bewaarheid, maar wel kan ik tot donderdag nog dagelijks pinnen. Daar maakte ik vanavond gebruik van en ik pinde bij de ABN-AMRO 250 euro. Tango accepteerde daarna niet meer dat ik mijn auto-tank wilde vullen. De andere dag pinde ik bij Rabobank nog eens 80 euro.

Zo halverwege de maand staat er alleen het bedrag op dat ik verwacht aan kosten tot het einde van deze maand, inclusief die bedrijven die al op de 25e graaien in mijn vaste lastenrekening, terwijl ik mijn salaris nog niet heb ontvangen.



Begin vorige week belde ik met een andere DSB betaalrekening klant, een consuminder-vriendin en vroeg haar wat zij en andere klant besloten had. Niets doen, het loopt vast geen vaart.
Enigszins gerustgesteld besloot ik dezelfde koers te blijven varen, totdat ik eind vorige week
besloot om bij de ASN bank te gaan bankieren, immers zij geven ook 1% rente op de betaalrekening, en dan kost die rekening misschien wel 1,50 per maand, maar dat is het dan ook.
Zaterdag ontving ik de papieren, die ik zondagmiddag toen ik met vriend weer bij mij thuis kwam, vond.

Aan de medewerking van de ASN ligt het niet, ik kreeg meteen toegang tot mijn oude niet meer actieve spaarrekeningen, omdat ik daar al bekend ben. Helaas kan ik hem niet vullen met het overgebleven geld van de DSB bank, maar moet dat van de privé rekening bij de ING (voorheen Postbank) komen. Misschien komt Wouter Bos, de opvolger van Gerrit Zalm me nog tegemoet, ik weet het niet.

Bij de ASN bank downloadde ik een formulier dat ik ingevuld weer opstuurde met daarop de gegevens van de nieuwe bankrekening en het oude bankrekeningnummer. Wanneer bedrijven proberen te incasseren van DSB bankrekeningnummer dan krijgen ze informatie van de ASN bank en voortaan incasseren ze natuurlijk bij de ASN bank.

Update: De ASN pas is niet bij alle onbemande benzinepompen te gebruiken. Ik belde met de eigenaar van 1 pomp en hij gaat hem toevoegen.
De DSB pas was ook niet bij alle pompen te gebruiken.

Update 3-12-09: De Nederlandse bank deelde me mee dat ik nu nog 1,84 op de betaalrekening en 0.33 cent op de spaarrekening had staan. Dat bedrag heb ik aangevraagd.
Helaas geen overzicht van de laatste transacties, alsof dat helemaal niet nodig is! :-((( grr.

1 opmerking:

  1. Wij en andere consumindervriendin hadden niet verwacht dat DSB zou omvallen. Vanmiddag hebben man en ik al geregeld dat het oktobersalaris op de ING rekening gestort gaat worden. Nu nog alle instanties inlichten. Dat ga ik dan morgen doen. Man en ik hebben beiden nog €250 kunnen pinnen. Die stort ik dan morgen op de ING rekening. Voor consumindervriendin is het vervelender. Zij heeft al haar spaargeld bij DSB staan. Nu loopt ze geen risico, maar het is toch knap vervelend als je er niet bij kunt. Het meest vervelend vind ik het voor de werknemers van DSB en de mensen die hun spaargeld bij DSB hadden staan en die nu (bijv. door achtergesteld deposito) kwijt zijn. Erg jammer!

    Onieuw Beginnen ik hoop dat je straks weer een prettige betaalrekening zult hebben.

    Groet
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen