woensdag, november 25, 2009

Cijfers over Bed and Breakfast

Bed and Breakfast Nederland gaf informatie over de gemiddelde grootte en omzet van B&B’s

Het aantal beschikbare kamers stijgt snel. De gemiddelde prijs voor een overnachting is 65 euro, daarmee is de totale omzet ook gedaald tot gemiddeld 8.000 euro bij 2,4 kamers. De kosten bedragen ongeveer 3.880 euro. Veertig procent heeft een omzet van minder dan 2.500 euro.

Mijn prijs ligt beneden de hotels in de omgeving, ik ben sinds kort ook voor een overnachting voor twee personen gezakt, omdat een klant in de directe omgeving in een hotel, ook met koelkast en koffie/thee op de kamer slechts weinig meer betaalde.

Omdat eerder per e-mail gevraagd werd naar onder andere omzet en winst cijfers geef ik onderstaand wel openbaar antwoord weer over 2007, waarin de omzet veel hoger was, en ook de prijs per nacht. Ongetwijfeld heeft de crises en het toegenomen aantal B&B's daarvoor gezorgd.


Aan mijn spaarsaldo is te zien, dat het voor mij ook een hobbymatig bedrijf is. Sinds kort heb ik zelfs weer een werkster, die in voorkomende gevallen ook tussentijds, terwijl ik op mijn werk ben de kamer na vertrek vorige bezoekers de kamer weer in orde brengt voor de nieuwe bezoekers. Het woord werkster is op een weblog over Consuminderen vreemd, maar met de nieuwe liefde en het hobbymatige bedrijf moest ik wel iets.
Ik vind zelf schoonmaken nog steeds het fijnst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten