donderdag, december 10, 2009

Gelukkig ik mag weer autorijden

Met gips aan de onderhand en begin van de arm en daarbovenop die grote botsimulator is het verboden om te rijden, behalve als je schriftelijke toestemming hebt van een arts, zo e-mailde Polis Direct op een brief in .pdf format. De arts vond ik op de site van de ANBO.

Eerst probeerde ik het bij de chirurg, maar hij wilde die verantwoordelijkheid niet. Bij het CBR en kreeg een ambtenaar aan de lijn, die vooral ambtenarig deed en mij géén informatie gaf.
Weer een dag later schoot het me te binnen: Keuring vragen bij een keuringsarts voor rijbewijzen. Ik vond er snel één op de site van de ANBO. De assistente van de arts die ik nog net kon bereiken vertelde me dat deze arts pas op 24 december in Rotterdam spreekuur hield, maar donderdag is hij in Gouda. Dik anderhalf uur met het openbaar vervoer en een mooie wandeling later kreeg ik toestemming om zelf te rijden.
De toestemming werd niet zonder meer gegeven, ik moest aantonen dat ik voldoende kracht in mijn hand had en dat ik er goed mee kon bewegen.

Bij het verlaten van de arts, waarschuwde hij me dat ik er niet teveel mee moest doen. Ik beloofde het. De 30 euro keuringskosten zonder bonnetje dus niet te declareren, het treinkaartje, het opwaarderen van de chip, het is het me meer dan waard geweest. Nu ben ik niet meer zo afhankelijk.

Morgen laat ik me morgen nog één keer door een taxi rijden en dan moet dat maar voorbij zijn. Taxi-chauffeurs doen hun best voor tip en ik ben niet blij met tip. Dat gezeur ook.
De taxi's die mij rijden, voeren geen taxi-vignet of reclame op de auto en ook moeten ze de kortste route rijden. Dus rijden ze de meest zotte filegevoelige trajecten.


Update 11-12-2009: Helaas pindakaas, de arboman van het bedrijf wil mij in de taxi en ik mag geen tip geven. "Ze verdienen genoeg" is zijn commentaar.

3 opmerkingen:

  1. Ik zou het er zeker ook voor over hebben! Goed dat je het geprobeerd hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schuldenvrij levenvrijdag, 11 december, 2009

    Jammer dat je nog niet mag rijden maar safety voor alles toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijne feestdagen toegewenst!
    Doe je rustig aan met dit winterweer?
    groetjes,
    Zuinigaan

    BeantwoordenVerwijderen