dinsdag, december 29, 2009

Ik gaf duizend euro uit aan kleding in 2009

Wanneer mijn salaris op mijn ING-Postbankrekening wordt gestort, dan gaat een deel naar de vaste lasten betaalrekening bij de ASN bank. Dit deel is 1/12e van mijn vaste lasten, waarin ook abonnementen, giften, autobenzine, park-line, afschrijvingen, een deel 'pro memorie' voor duurder dan begroot enzovoort.

Een deel, 500 euro blijft op de postbankrekening staan voor eten, drinken, kleding, cadeaus, fun, scooterbenzine, werkster, kapper en de rest gaat in de pot sparen.

Op twee spreadsheets leg ik al mijn inkomsten en uitgaven vast. Een spreadsheet voor de vaste lassten en een spreadsheet voor de 500 euro uitgaven.

Afgelopen jaar maakte ik een grafiekje waarop ik nu aan het einde van het jaar zag dat de kosten voor kleding beneden het budget van 1200 euro lag. Het was slechts 1000 euro.. Ik schrok, want ik zie dat al langere tijd mijn uitgaven voor kleding laag zijn.
Het heeft er ook vast mee te maken, dat ik er niet van hou om veel tijd aan shoppen te spenderen.
Liever ga ik lekker wandelen, moestuinen, kletsen met vrienden.

Vriend werkt ook full-time en de weekenden die we samen doorbrengen doen we ook liever andere dingen dan shoppen.
Wanneer we kleding nodig hebben dan kopen we die het liefst samen. Ik om dat ik me graag bemoei met zijn kleding en hij omdat hij ook graag iets van te voren vindt van mijn kleding.
Zijn kleding ziet er steeds beter uit en mijn kleding wordt wat aparter, maar blijft er zoveel mogelijk goed uitzien.

2 opmerkingen:

  1. Persoonlijk vind ik 1000,- best wel een behoorlijk budget, maar als je ook nette werkkleding nodig hebt, is het natuurlijk zo op.
    Even gecheckt: mijn jaarbudget was 800,- inclusief kapper. Daar ben ik ruim ondergebleven, maar nette kleding heb ik dit jaar niet nodig gehad. Gr Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wens jouw en je familie een gelukkig en gezond 2010 toe, dat al je dromen mogen uitkomen!

    BeantwoordenVerwijderen