vrijdag, januari 08, 2010

De rente van de ASN bankrekening is bijgeschreven

Het laatste kwartaal van 2009 schreeft de ASN bank 1,92 euro rente bij over het positieve saldo van mijn bankrekening.
Dat is toch leuk. Ik probeer altijd ruim voldoende saldo te hebben op de betaalrekening bij de ASN bank. De eerste zes maanden mag je van ASN zo-wie-zo niet rood staan, en dat heb ik direct laten veranderen in nooit rood staan.

Ik betaal dan wel 18 euro per jaar voor de bankrekening, en dat is best veel, maar dan bankier je ook bij een betere bank dan de DSB.


Ook bij de ASN bank moet je oppassen voor incasso's. Deze veroorzaken debetsaldo ook al heb je afgesproken, geen roodstand te mogen hebben. Ik vind dat echt helemaal niks. Volgens mij is het zo, dat geen saldo, is geen saldo. "Op is Op", volgens het Nibud, maar niet volgens de ASN. Ik had dat in de eerste week dat ik internetbankierde bij de ASN en dat kostte me twintig cent roodstand. Een creditcard betaling voor een PayPal levering werd een dag te vroeg geïncasseerd. En de eerste week van de nieuwe bankrekening mag je volgens mij best een foutje maken.



De ING - (voormalige Postbank) berekent met ingang van 1 april 4 kwartalen a 3.45 = 13,80 en daarvoor ontvang je geen rente, maar mag je wel rood staan. Dat is ook wel aardig. Ik heb zo'n rekening voor de kosten van eten, drinken, klein onderhoud, kleding, fun, cadeau's enz.

5 opmerkingen:

  1. ja natuurlijk mag je rood staan, daar verdienen ze veel geld mee! je kunt het ook op 0 laten zetten om niet in de problemen te komen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Niet duidelijk genoeg geweest dus. ik zal het log aanpassen. Ik mag niet rood staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel herkenbaar en inderdaad bloedirritant, zoiets! Hoop dat het herstellen goed gaat. Groet Maarten

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Afhankelijk van de type incasso wordt deze ALTIJD uitgevoerd. Dit is bij alle banken zo. Dit heeft dus niets te maken met de ASN Bank.

    Dit is mij bij verschillende banken al eens opgevallen. Het gaat dan meestal om kosten die te maken hebben met huur/electra e.d.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Glitch, daar heb je gelijk in, dat is bij alle banken zo.

    BeantwoordenVerwijderen