woensdag, januari 13, 2010

Deuk in het spaarsaldo

Een deuk van 5.000 euro in het spaasaldo.

Deze deuk is een eerste actie in het overhevelen van spaarsaldo naar 3000 euro minder hypotheeksaldo en tevens een brunch in een westlandse druivenkas voor ruim 36 personen en een bezoekje aan een museum.

Begin december stuurde ik het formulier naar de Direktbank en ik hoorde maar niks. Ik zag niks en nu ik toch over meer vrije tijd beschikte, besloot ik de Direktbank te bellen op hun 0900 nummer.
Dat was niet voor niks, want het bleek dat ze het te druk hadden om mij een brief te sturen dat ze dit gisteren zouden incasseren. De incassoopdracht was die nacht al naar de banken gestuurd.

Paniek! Wat?! Zoveel geld heb ik niet op mijn vaste lasten rekening staan! Stel dat de ASN de incasso even toelaat en daarna storneert, door te weinig saldo?
Ik belde de ASN bank en ik kon een tijdelijke blokkade op incasso van de bankrekening van de Direktbank maken.
De Anadolubank belde ik om 15.00 uur 's middags en vroeg om 5.000 euro over te maken naar de ASN bank en vandaag stond het al op mijn bankrekening.

Nu kan ik de tijdelijke blokkade er morgen weer vanaf halen en dan staat de weg alsnog vrij voor de incasso van de Direktbank. Als dat maar goed gaat.

Ik verwacht dat de brunch niet zoveel geld zal gaan kosten, maar ik moet toch over voldoende geld beschikken.
Afgelopen september zou ik een groep mensen met een flusiterboot dcoor een naburige gemeente laten varen en een buffet bij mij thuis verzorgen. Dat ging niet door, omdat ik niet te lang van te voren mocht reserveren. Toen ik uiteindelijk wilde reserveren viste ik achter het niet. Met hulp van de VVV probeerde ik toen een andere boot te charteren en dat lukte niet.
Dit jaar wilde een schoonzus haar verjaardag 2 dagen vervroegen en op mijn verjaardag een buffet verzorgen bij haar thuis.
Vorig jaar organiseerde een andere broer al zijn verjaardag met een feest op zijn verjaardag, die een dag voor mijn verjaardag is en nu weer die schoonzus. Ik vond het niet leuk. Behalve de familie komen er ook vrienden en schoonfamilie. Schoonfamilie? Hallo, heeft de eeuwige single schoonfamilie??? Nee, dat heb ik niet, ik ben niet getrouwd, maar zijn ouders, broer en schoonzus komen wel.

1 opmerking:

  1. O, dus de Directbank stuurt niet eerst bericht wanneer ze je aflossing innen? Het is goed dat ik dat weet. Ik heb mijn hypotheek ook bij de Directbank en ik wil dit jaar ook aflossen. Dus als ik hen een brief schrijf dat ik geld wil aflossen, dan kan ik dat geld het beste maar zo gauw mogelijk op mijn betalingsrekening zetten! Goed dat je je blog er over schreef!

    BeantwoordenVerwijderen