maandag, september 20, 2010

Moestuin opbrengsten 2010

Hier heb ik ale moestuin opbrengsten in 2010 bijgehouden.
Gisteren in een keer 6,5 kg andijvie in 15 kroppen heb geoogst, omdat broer er 100 teelde en warempel allemaal opgekomen zijn.

Met de kruiwagen versjouwden we te grote en daarom maar als sier te plaatsen pompoenen naar de auto. Iemand die er ooit een van me kreeg, klaagde dat hij een hernia had gekregen :-)) Met andere woorden, ik gooi ook groente weg.

Teveel courgettes oogstte ik en een plant haalde ik daarom weg. Omdat het een warme zomer is geweest is de opbrengst groot, te groot eigenlijk.


6 kg Aardbeien
2,6 kg Botersla en pluksla
12 kg Courgettes eerste pluk 19-7-2010 gestopt met noteren. Te veel courgettes. 1 plant verwijderd.
4,8 kg kroten oftewel rode bieten: eerste oogst eind juni 2010
8,1 kg tomaten
1,4 pond sperziebonen
15.4 kg spekbonen augustus
22-8-2010 start Boskoopse druiven 3 ons, Teveel druiven er sap van gemaakt. Niet meer genoteerd.
1 kg bramen
70 kg pompoen (geschat) ook veel weggegeven
6,5 kg andijvie hiervan 3 kg weggegeven aan schoonfamilie en vriend.

Bleekselderij en chinese kool zijn niet gelukt, nu al voor het tweede jaar niet. Ik zal ze niet meer telen.
Er zit nog voldoende in de grond, en ik hoop dat dit jaar tijdig in te kuilen. De grote vraag is dat of dit lukt voor 20 oktober, de datum van mijn voetoperatie, want een teen is uit de kom, al meer dan een jaar, en daarom dans ik niet meer zoveel, draag ik heel ruime schoenen.

De aardperen zijn door een loonwerkersbedrijf met de grond gelijk gemaakt. Ik zal ze helaas niet eten, volgend jaar hoop ik ze op een andere plek weer te plaatsen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten