zaterdag, februari 13, 2010

Ben ik er ingetuind?

In het veengebied waar ik woon is ophogen een regelmatig onvermijdelijk terugkerend iets.
Nu na 20 jaar, verzakt het iets minder hard want de grond is wat meer ingeklonken.

Ik was van plan om op termijn onder het huis op te hogen met schelpenzand. te kijken naar de aansluiting van de riolering naar de wegaansluiting.
Tegen het huis aan verzakt het snel, al het daar bijgehoogde zand schiet gelijk door naar onder het huis.

Bij de buren op de hoek van de straat hoogde een Engels bedrijf de hele straat op. Dit bedrijf sprak me gistermorgen aan en vroeg of ik ook een offerte wilde. Vanmorgen kwam de baas nog een keer langs en kennelijk heeft de rest van de straat ook een `offer` gekregen.

De offerte voor 5,5 x 6 meter straat ophogen, maar ook de bovenste laag zand weghalen, aanklinken, zand er weer opleggen, stenen schoonmaken en opnieuw bestraten zou me 650 euro gaan kosten. Ik vertelde dat ik 500 euro wel een mooi bedrag vond en uiteindelijk kwamen we uit op 575 euro. Dit is een scherp bedrag, want uitgevoerd door een tuincentrum had me dit 900 euro gekost.

Hmm, ik was voorlopig niet van plan op te hogen, het kon nog best. Het is weer een bedrag. Het vliegt mijn zakken uit. Maar ok, anders werden de tegels niet en nu wel schoongemaakt.
Vorig jaar had ik plannen om met een te huren hogedrukspuit de tegels schoon te maken, maar het kwam er maar niet van.

Het bedrijf wilde natuurlijk ook de achtertuin doen, maar dat voorstel veegde ik direct van tafel.
De laatste tijd vliegt het geld me uit de zakken met al dit soort dingen.

Update 26-2-2010: De prijs was het waard. Buren vroegen of ik nieuwe stenen had, zo mooi zijn ze nu. Het voorterrein is nu zo glad als een biljartlaken. Er zit een anti onkruidlaag onder. De stratenmakers kwamen onverwacht een week later dan afgesproken. Ik nam 's middags vrij om redenen van koffie zetten, tekening te overhandigen van de manier van leggen. De keukenkraan achter het voorraam om te zetten naar kraan met een slang om het reinigingsapparaat van water te voorzien.
Het bedrijf is P&R Amsterdam Paving

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen