woensdag, februari 03, 2010

Help ik ben een vetklep

Ik groei dicht en zo langzamerhand begin ik op een vetklep te lijken. Het Motignaccen doe ik niet meer, want er zijn aardappelen in huis. Bovendien eet ik veel te veel. Het is gezellig samen eten en af en toe samen koken. Ik heb weer aardappelen in huis. Ik eet een toetje na de maaltijd, zeg maar gerust toet, en laat dat -je maar zitten.

Gelukkig hebben we geen koek in huis, maar ik eet zo een keer per week noten of wat chips. Heerlijk.

Vriend verleidde me verder met Irish coffee en nu maak ik die zelf ook met een fles Whiskey cream van de Lidl a 3,89 en een spuitbus slagroom, net als hij. Sterker soms laat ik de koffie en de slagroom weg en werk de cream zo weg.

Door het scooter ongeval begin oktober en pas sinds ruim 8 weken in het gips, beweeg ik te weinig. Veel te weinig. Fietsen zit er niet in, joggen kan ik schudden doordat er ook nog een teen uit de kom is geraakt. Zwemmen behoort ook al niet tot de mogelijkheden en fitness is niet mijn ding.
Het aanschaffen van een trilplaat gaat tegen mijn consuminderige principes. Bovendien vouwt hij niet zo handig op voor onder het bed en als ik de verkoopreclames voor fitnessapparatuur moet geloven is dat echt de bedoeling. Uit het zicht en onder het bed opbergen.

We dansen af en toe wel, maar dat zet geen zoden aan de dijk, want na een uur vindt mijn voet het wel genoeg.

Kortom ik groei dicht en dat merkte ik vanmiddag toen ik kleding ging shoppen. Ik kwam met een set C&A spijkerbroek en shirt thuis. Deze kon ik nog net in mijn maat krijgen. Ik zie er vreselijk dik uit. De weegschaal en ik zijn geen vrienden meer, dus daar sta ik niet meer op, net zolang tot ik weer in mijn oude maat 42 ben en geen maat 44.

Update: Sinds eind juli 2010 heb ik weer maat 42 gelukkig.

4 opmerkingen:

  1. Wel, je kunt goed consuminderen met geld, dan moet het ook met eten lukken. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kunt dan wel zo'n trilplaat aanschaffen, maar denk je niet, dat hij eenmaal opgevouwen onder bed, daar op den duur niet blijft? Zo zou dat bij mij in elk geval wel gaan! Ik heb ook nog wel ergens ver weg op zolder een hometrainer en een buikspierbankje. Het lukt me gewoon niet, om thuis oefeningen te doen! Ik ga daarom naar de sportschool toe, waar ik natuurlijk wel voor moet betalen en dat is dan ook gelijk de grootste reden, dat ik braaf elke week ga sporten: het betaalde abonnement! En o ja, ik doe het ook nog eens erg graag. Vooral de groepslessen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kijk eens bij yvonne Lemmers en het boek grip op koolhydtraten.
    lekker eten en toch ook afvallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat vervelend! Vooral als je niet kunt bewegen om de kilo's kwijt te raken. Elke dag minstens een half uur wandelen, zou dat kunnen?

    En het enige wat bij mij voorkomt dat ik ga snoepen is: het niet in huis halen. Als het er ligt, kan ik er dus echt niet afblijven.

    BeantwoordenVerwijderen