woensdag, februari 10, 2010

Hypotheek van vriend is nu ook mijn probleem

Eind van deze maand wordt de hypotheek van het huis van mijn vriend verlengd.

Hij kan wild enthousiast worden over bijvoorbeeld mijn Warmte Terug Win installatie, toen die het niet goed deed. Nieuwe batterijen in mijn horloge, geen enkel probleem, net als kleppen stellen en onderhoud van de scooter. "Weet je wel, hoe leuk ik dat vind" zegt hij dan.

Maar begin niet te 'zeuren' over energie, hypotheek of andere dingen. Hij haat het. Maar ja, eind deze maand wordt zijn hypotheek verlengd. Hij heeft een éénjaarsrente en geen levensverzekering zo vertelde hij me. Want hij is nu alleen.
Ja zeker, hij was destijds geweest bij de Hypotheekshop.

Vanavond bleek hij dus wel degelijk een levensverzekering te hebben, want zo vertelde de kleine lettertjes, dat was nodig voor dat beleggingsprodukt, dat destijds Stad Rotterdam en nu de ASR voor hem had geleverd.

Nu is hij enthousiast, dat ik dat voor hem uitzoek op mijn vrije dag. O hij heeft zo'n hekel daaraan. Als ik het uitzoek, doet hij de uiteindelijke brief op de post, met zijn handtekening er op.
We kiezen, als het lukt voor een variabele rente, verkopen dat belegginsprodukt, doeken de levensverzekering op. Daarna gaat hij een afspraak met de Vereniging Eigen Huis maken.

Het gekke is aan dat beleggingsprodukt, dat er soms aandelen worden verkocht, geen dividend wordt bijgeschreven en hij heeft verder nooit premie voor de levensverzekering betaald.
Hij belegde 6 jaar terug éénmalig 28.000 euro en betaalde daarvoor een hypotheekrente van nu voorgesteld van 5,6%.
De waarde daarvan is nu ruim 29.000 euro.

Ik zeg hierover "Weet je wel hoe leuk ik dit vind, om dit uit te mogen zoeken".

7 opmerkingen:

  1. Haha! Je bent gewoon een topvrouw!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. klinkt goed! Je kunt vast een aantal besparingen doorgevoerd krijgen. Heerlijk om technische hulp voorradig te hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent in een woord geweldig! Wat goed van je.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat boft jouw vriend zeg. Je bent echt een slimme meid als je dit zo allemaal kunt uitzoeken! Helemaal goed van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fantastisch verhaal zeg. Hypotheken zijn natuurlijk zo ingewikkeld. Erg knap dat jij daar zo veel van af weet! Je hebt zeker erg goed opgelet op school vroeger?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Wat vinden jullie van de gevonden oplossing geplaatst op zondag 21 februari?

    BeantwoordenVerwijderen