zondag, februari 14, 2010

Valentijn was romantisch consuminderend

Gisteren kreeg ik toch nog de Valentijn kriebels. Ik bedacht allerlei recepten, terwijl ik op de moestuin nog wat preien oogstte op het gemeenschappelijke veld, 'mijn eigen veldje' schoonmaakte en ook de allerlaatste resten boerenkool pakte.
Na een kop koffie gehaald te hebben in het huis van mijn broer en schoonzus, wandelde ik naar het dorp, naar de plaatselijke AH.

Rode gerechten zouden wij 's avonds eten.
Een geweckte pot tomatensoep met room, aangevuld met gehaktballetjes.

Een preitaart met bovenop stukken rode paprika uit de diepvries die ik vorig jaar uit de Friese paprika tuinderij ontving. Gelukkig had ik nog een pakje Aldi room van 0,45 op voorraad, die bij AH kostte minimaal een euro. Behalve room ging er 1 ei, gehakt, geraspte kaas en rode paprika door. De prei sneed ik dun in de keukenmachine.

Het toetje werd:
Custard pudding gesneden in de vorm van een hart met een aardbeien topping van Hero.
Hiervoor gebruikte ik Aldi halfvolle houdbare melk (0,45) in huis en custard. Dit deed ik in een ronde vorm. Toen het pudding werd, stortte ik het op een bord en sneed het in de vorm van een hart en deed er Hero aardbeien Tova op 1,03.

Dit had het geworden wanneer ik een half uurtje meer tijd had gehad. De pudding was nog niet koud genoeg, dus kon ik het niet uitsnijden. Het werd dus warme pudding in wording met de rode topping.
Jammer dat het niet geworden was, wat ik wilde, maar het smaakte goed. Er is nog voldoende Hero Tova over voor een volgende keer, al mag dat niet te lang duren, want anders is het bedorven.

Wat dan ook een aardig was geweest, een gelatine pudding van aardbeienjam of een blik aardbeien met gelatine. Ook leuk, maar dan had ik wel tijdig moeten beginnen.

Daarbij rode kaarsen en een glas rode wijn.

3 opmerkingen:

  1. Ach, dat die pudding mislukt is, is jammer. Als het maar gesmaakt heeft!! Het gaat tenslotte om het idee.

    BeantwoordenVerwijderen