woensdag, maart 03, 2010

Bankbonussen

Spaarblog schreef het gisteren: Waar is de woede over ons financiële systeem, een uitzending bij VPRO Tegenlicht. Ons financiële systeem dat niet alleen door banken, maar ook door de kredietgevers, huizenbezitters die gebruik overheid in stand wordt gehouden.
Een handjevol mensen worden rijk van het huidige systeem, en de gemeenschap betalen uiteindelijk via de fiscus de rekening.

Toch zijn er ook goede dingen, zoals de de oprichting van BrandNewDay een verzekeraar die jouw levensverzekeringspolis overneemt, wanneer je over doorzettingsvermogen beschikt. Niet alle huidige verzekeringsmaatschappijen zien je graag weggaan.

En ja, we hebben de banken natuurlijk ook nog nodig, wanneer we een hypotheek willen. Zelf een hypotheek afsluiten via uitgifte van obligaties, klinkt mooi, maar lukt zelden.

Vandaag, via een Twitterbericht van Erica Verdegaal "Ikzelf neig naar een spaarbank met goede rente maar matig bonusbeleid" kwam ik op deze site: MoveYourMoney



Ik zit bij de ASNbank voor mijn vaste lasten, De ING (voormalige Postbank) voor prive uitgaven en momenteel heb ik de Anadolubank voor spaargelden.
Tja, de ING doet aan vette bonussen, dus zou ik daar ook weg moeten en de Anadolu is een Turkse bank, daarmee stimuleer ik de Nederlanse Economie niet mee.
Het is niet eenvoudig.

Ik heb nog wat koopsompolissen en die moet ik nog overzetten naar BrandNewDay

Ik verwacht wel dat er een kleine ommekeer op gang komt door meer te veranderen van bank en zo die bonussen en grote hoeveelheid kosten niet meer te accepteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten