donderdag, maart 25, 2010

Het salaris is weer verdeeld

Heel even voelde ik me rijk, toen om twaalf uur precies het saldo op mijn ING rekening weer was aangegroeid met mijn salaris. Een dikke hoeveelheid geld.
Twintig minuten later logde ik in en verdeelde het naar de diverse rekeningen :

1565,47 naar de Vaste lastenrekening, want dat denk ik is het 1/12e jaarlijkse deel van de totale vaste lasten inclusief reserveringen voor auto en scooter.

500 euro blijft er over voor mijn prive uitgaven, kleding, eten, uitgaan, fun, cadeau's.

550 euro ging naar de spaarrekening.

Het saldo van 420 euro op de privé rekening wordt morgenmiddag afgedragen aan een meubelmaker, want er is een twee laden kastje op wielen gemaakt in de kersenhouten kleuren van de keuken en het wordt morgenmiddag bezorgd.

Nu even later, zucht ik maar eens en denk, wat een gezwoeg voor een beetje fun.

5 opmerkingen:

  1. Ik hoop dat het je 'je gezwoeg' wel leuk vindt, anders is het inderdaad gezwoeg. Groeten Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herkenbaar. Hier is het geld ook weer 'verdeeld' en voelt daarmee als 'op'. Jammer toch. Tevoren kijk je zo uit naar payday, maar een echt feestje wil het dan toch maar niet worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Opnieuw Beginnen. Leuk dat je weer blogt! Ik ben razend nieuwsgierig naar de stand van je hypotheeksaldo en spaarsaldo. Werk je dat nog bij, of wil je het liever privé houden?

    Groetjes,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ieder z'n eigen systeem hoor, maar waarom neem je het huishoudgeld niet contant op en zeg je die andere betaalrekening op. Betaalrekeningen kosten geld en over jouw geld trekt de bank rente.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Anna, Het gezwoeg leverde me veel goede dingen op.
    @Hanna, zo is het.
    @Ellen, begin april wanneer ik de afrekeningen weer heb.
    @Anoniem, Het systeem geeft me rust. Wanneer ik veel geld zie, wil ik veel uitgeven. Daarom, is het verdelen ook een harde zaak, maar geeft ook vrijheid.

    BeantwoordenVerwijderen