woensdag, maart 31, 2010

Krent

Ok, ik heb me laten verleiden om het te hebben over watermisbruik, zoals de kraan nodeloos laten open staan tijdens tanden poetsen.
"Ja, het is handig wanneer de warmwaterkraan open blijft tijdens het tandenpoetsen, dan is het water al lang warm op de badkamer wanneer je wilt douchen. Simpel toch."

Het argument dat het slecht is om met warm water je tanden te poetsen werd niet geaccepteerd.
Het is echt niet waar hoor, dat er metalen delen uit boiler of geiser kunnen oplossen.
Je kunt warm water uit de kraan prima gebruiken om het water te koken voor het eten.

Toen werd er een pan met fors aangebrande resten schoongemaakt onder de lopende kraan.
Het duurde lang. Heel lang. Terwijl hij zo bezig was, onder het toeziend oog van zijn dochter en ik, keek hij op van zijn werk, richtte zijn blik op mij en zei: "Krent".

"Goed zo", dacht ik, terwijl ik een lach onderdrukte.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen