zaterdag, maart 06, 2010

Kringloop

Toen ik met mijn hand in het gips zat met daarbovenop ook nog eens een botgroeistimulator, had ik onvoldoende kleding.
Geen enkel colbertje of trui kon ik meer gebruiken, behalve mouwloze t-shirts, maar die zijn in de winter toch echt te koud.

De volgende dag, zaterdag, ging ik met vriend naar de kringloop waar we vier kledingstukken kochten.
  • groot rood herenoverhemd
  • leuk zwart vrouwen overhemd met wijd uitlopende mouw
  • een gebreid vest
  • een groot groen shirt
Ik rekende 32,25 af voor vier kledingstukken. Het vest kostte 9 euro. We hadden meer willen kopen, maar ik vond de meeste prijzen hoog voor een kringloop.
Het leek me ook dat deze vier kledingstukken voldoende waren voor 6 weken gips. Het werden uiteindelijk 12 weken gips en nu nog steeds doet het bot zeer.

Aangemoedigd door (Be)spaarChick die voor 4 euro een colbertje kocht in de kringloop, ging ik gisteren zoeken naar een nieuw colbertje. Twintig euro zou ik neer moeten tellen voor een beetje aardig jasje. Te duur voor een tweedehands jasje, bovendien heb ik er nog voldoende van dezelfde kwaliteit.

Het klopt dat er nieuwe kleding van C&A hing, een broek voor 18 euro bijvoorbeeld. Maar het zijn echt de afgekeurde C&A-tjes die er hangen.

Het kan dat de Kringloop winkels in de Randstad duurder zijn, dan daarbuiten. Ik breng ook regelmatig iets weg naar de kringloop. Wie weet iets over de prijzen van andere kringloopwinkels?

De Kringloop maakt leuke aangeklede voorbeeld paspoppen die er goed uitzien, maar het ontbreekt me altijd aan geduld om uit die kledingberg iets te kopen.

4 opmerkingen:

  1. Zou eens op internet kijken of er misschien nog een andere kringloop in je omgeving zit,vaak zit er in iedere woonplaats wel 1tje.
    En op Marktplaats kun je ook vaak leuke 2dehands kopen, kijk je gewoon in je eigen omgeving dan kun je het zelf ophalen en zien wat je koopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb deze winter 2 truien bij de kringloop gekocht. De ene was een merktrui en die kostte me 2,50 en de ander was merkloos em kostte 2,00 euro.

    Als ik zo lees, wat jij moet betalen, vind ik dat wel heel erg veel voor tweedehands kleding. Ik zou het er niet voor betalen en ergens anders gewoon iets nieuws kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik woon in gouda en een trui kost ongeveer 3,-- euro een blouse 2,50 en een rok 3,50 spijkerbroek 3,50.

    En straks gaat alles in de uitverkoop vanwege de zomerkleding dan kan je ook leuke koopjes weghalen! Maar soms vragen ze inderdaad belachelijke hoge prijzen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij de kringloopwinkel waar ik kom zijn de duurste dingen (naast de trouwjurken) de winterjassen; 12 euro is het hoogste prijskaartje dat ik heb gezien (wollen,lange damesjas, goede staat). Een colbertje doet niet meer dan 6 euro, een trui/broek/vest meestal 3-4 euro. Het lijkt er echt op dat ook de kringloop in de Randstad duurder is, wat jammer!

    BeantwoordenVerwijderen