maandag, maart 22, 2010

Verjaardagscadeau voor 10-jarige zoon

De zoon van vriend is weer een jaar ouder geworden. Vorig jaar kenden we elkaar nog maar net en werd geheel onverwacht op zondag uitgenodigd voor de verjaardag van dezelfde middag. Ik gaf toen twee Blokker cadeaubonnen. Zijn familie zag ik die dag voor het eerst.

Dit jaar pakte ik het anders aan. Ik vroeg om een verlanglijstje. De Radio controlled auto of vliegtuig leek me te duur. Hij heeft nog een paar wind en zelf controlled vliegers voor op het dichtbij gelegen strand.
Stuiterballen zijn te voordelig. Zijn speciale lego mannen turbo spelen te ingewikkeld.

Hij vroeg ook om iets voor de computer. Deze week struinde ik Marktplaats af en ik zag spellen voor kinderen tussen de 8 en 12 jaar oud. Leuke spellen, ik kocht er vier voor 10 euro + 3 euro verzendkosten.

Hij kreeg er twee voor zijn verjaardag. Met Sinterklaas krijgt hij er nog een en misschien tijdens de herfstvakantie of zo , nog een.

Wat is MP toch een geweldige site. Het is jammer om goede spullen weg te gooien, en MP is er echt goed voor.

Jammer dat vriend niet enthousiast te krijgen is voor goed koken. Zoon vroeg om lasagne. Vorige week kookte ik proef. Het was lekker en we besloten het dit weekend ook te maken.
Kreeg ik een belletje uit de supermarkt. Basilicum wat is dat? Hoe ziet dat er uit? Uitleg maakte het niet simpeler. Of gewoon Prei en Broccoli ook niet lekker is.
Niet lekkerder, dus doe ik op zaterdag boodschappen.
Zo kookten 'wij samen' de lasagna en ook nog een vegetarische lasagna. Eindelijk iets anders op tafel, dan pizza en gewone groenten, aardappelen, vlees en toetje.

Wat wel heerlijk is, dat vriend handig is met klussen. Technische dingen bijten mij, dat gaat zelden goed. Ik heb er het geduld niet voor. We worden steeds meer traditioneel.

1 opmerking:

  1. Marktplaats is inderdaad geweldig. Je maakt geld van de dingen die op zolder staan en kunt vaak voor een prikkie perfect goede producten kopen. Of het nu gaat om spelletjes, meuebelen of zelfs een auto! (Bij de laatste is het wel aan te raden om iemand mee te nemen die er verstand van heeft :))

    BeantwoordenVerwijderen